اجتماعی

تاثیر پلاسمادرمانی تنها در برخی از بیماران کرونایی

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان روش پلاسما درمانی را روشی موثر در برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: این روش در بهبود برخی از بیماری‌ها از جمله سارس استفاده شده است.

افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین با اشاره به اینکه این روش اگر موثر هم نباشد تاثیر منفی بر روی بیمار نخواهد داشت، اظهار کرد: هنگامی که یک فرد، مبتلا به این بیماری می‌شود در صورتی که سیستم ایمنی قوی داشته باشد، بدن او آنتی بادی و پادتن تولید می‌کند.

وی ادامه داد: هنگام آلایش بدن به ویروس، دو هموگلوبین N و G در بدن وجود دارد که نوع N در مرحله حاد بیماری و نوع g پس از گذشت از مرحله حاد و مانند یک واکسن عمل می‌کند.

محمدی با اشاره به روش پلاسمادرمانی و استفاده از نوع هموگلوبین G بیماران بهبود یافته کرونا در این روش اظهار کرد: در روش پلاسما درمانی از هموگلوبین G بیماران بهبود یافته کرونا،نمونه برداری و از آن در بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه هموگلوبین G، مانند یک واکسن در برابر کرونا عمل می‌کند بیان کرد: روش برداشت نمونه پلاسما از خون فرایندی آسان است چرا که بیش از ۵۰ درصد خون را پلاسما تشکیل داده است.

محمدی تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی ابتدا در بیمارستان مسیح دانشوری و استان‌هایی که شیوع کرونا در آن بیشتر از دیگر استان‌ها بوده است شروع و در صورت موثر بودن این روش، در همدان هم رایج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون استان با همکاری وزارت بهداشت آماده انجام این طرح در صورت موثر بودن اجرای آن در دیگر استان‌ها است.

محمدی با تاکید بر اینکه این روش، تنها راه درمان کرونا نیست و فقط بر روی برخی از بیماران موثر خواهد بود عنوان کرد: نمونه برداری پلاسما از افرادی باید باشد که سیستم ایمنی بسیار قوی دارند و تزریق آن به بیماران کرونایی منوط بر پذیرش پلاسما توسط سیستم ایمنی آنها است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان درپایان یادآور شد: این روش در بسیاری از کشورها آزمایش شده و در راستای بهبود بیماران کرونایی موثر بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن