سلامت و پزشکی

دلیل کاهش آمار مبتلایان به کرونا، شناسایی کمتر بیماران است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان عدم بازگشت مجدد کروناویروس در فصل پاییز را مشروط به ابتلای درصد زیادی از مردم  و ایمن سازی آنان نسبت به این ویروس دانست.

منوچهر کرمی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در همدان، بیان کرد: باتوجه به حضور مردم درخیابان‌ها و بازگشایی ادارت و مشاغل مختلف، شناسایی بیماران در استان روند نزولی نبوده و شاهد کاهش آمار نیستیم؛ لازم به ذکر است دلیل کاهش آمار مبتلایان به کرونا، شناسایی کمتر بیماران است چراکه به تازگی نمونه گیری تنها از مراکز 16 ساعته گرفته می‌شود.

وی با تاکید براینکه بیماری‌های تنفسی درفصول سرد سال متنوع و تشدید می‌شوند، گفت: براساس تجارب موجود اگر درصد زیادی از افراد جامعه به یک نوع ویروس مبتلا شوند، بدنشان در برابر آن ایمن شده و احتمال ابتلای مجدد به آن ویروس، بسیار کم می‌شود.

کرمی ادامه داد:  از این رو اگر در ایران درصد زیادی از مردم به کرونا مبتلا شوند، بدنشان ایمن شده و دیگر در پاییز شاهد ورود مجدد این بیماری نیستیم؛ لازم به ذکر است، اخباری مبنی بر پایان کرونا در تابستان غلط است چراکه تنها می‌توان گفت در فصل گرما این ویروس بسیار محدود می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن