سلامت و پزشکی

بهبودی 22 پرستار همدانی مبتلا به کرونا

رئیس نظام پرستاری استان همدان از بهبودی کامل تمام پرستاران مبتلا به کویید-19 خبرداد.

هادی زرینی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به ابتلای 22 پرستار همدانی به کروناویروس، بیان کرد: خوشبختانه تمام پرستاران مبتلا به این بیماری بهبودی خود را به دست‌آورده و تعدادی از آن‌ها نیز درحال حاضر به محل کار خود بازگشته‌اند.

وی بابیان اینکه سختی کار پرستاران در زمان گذشته و قبل از شیوع کرونا ویروس نیز وجود داشته است، عنوان کرد: برخی از مردم و مسئولین پس از ورود کرونا به کشور متوجه سختی کار پرستاران شده‌اند؛ لازم به ذکر است پرستاری پس از معدن سخت ترین شغل در دنیا است.

زرینی با تاکید براینکه در طول سالیان دراز قوانین زیادی در حمایت از جامعه پرستاران مورد تصویب و تایید نمایندگان مجلس قرار گرفته است، مطرح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ یک از این قوانین اجرایی نشده و در مرحله حرف و تصویب توقف کرده‌اند؛ قانون مشاغل سخت، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون بهره‌وری پرستاری ازجمله قوانینی هستند که هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

رئیس نظام پرستاری استان همدان با بیان اینکه برخلاف قانون مشاغل سخت، پرستاران پس از 25 سال خدمت صادقانه به صورت ناعادلانه به منظور دریافت حکم بازنشتگی مجبور به شکایت در دیوان عالی کشور می‌شوند، تصریح کرد: براساس قانون مشاغل سخت، پرستاران پس از 20 سال خدمت بازنشته شده و در طول خدمت خود اجازه اخذ 2 ماه مرخصی را دارند، این درحالیست که پرستاران پس از 25 سال فعالیت در کمال بی احترامی مجبور به شکایت و ورود به دموکراسی اداری می‌شوند.

زرینی تبدیل وضعیت همکاران را بسیار ضروری دانست و افزود: متاسفانه پرستاران با ارائه یک نوع از خدمات در گروه‌های متنوعی ازجمله شرکتی، قراردادی و رسمی حقوق و مزایای متفاوتی دارند؛ جامعه نظام پرستاری بدون داشتن انتظار و یا امتیازهای بزرگ و عجیب، تنها تقاضای اجرای قوانینی را دارند که توسط مجلس شورای اسلامی و با تحقیقات و بررسی‌های کارشناسی و علمی تصویب شده‌اند.

وی همچنین از داوطلب شدن 85 پرستار، در طی فراخوان جذب نیروهای داوطلبانه خبرداد و گفت: خوشبختانه در ایام کروناویروس همانند زلزله کرمانشاه، افراد زیادی برای کمک و یاری رساندن به هم‌نوعان خود داوطلب شدند؛ تنها 85 پرستار به دفتر نظام پرستاری برای فعالیت داوطلبانه مراجعه کرده و تعداد زیادی نیز برای فراخوان‌های اعلام شده در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ثبت نام کرده‌اند

۶ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۳:۱۱ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن