سلامت و پزشکی

کرونا شیرینی را دوست دارد

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان مصرف غذاهای شیرین در ماه مبارک رمضان را آغاز آمادگی بدن برای ابتلا به کروناویروس دانست.
آرزو کاوه‌ای درگفت و گو با همدان آنلاین تصریح کرد: کاهش و یا عدم مصرف موادغذایی چرب ، مایعات شیرین، حلیم، چایی پررنگ، آش و سوپ‌های غلیظ و اغذیه پرنمک، در تقابل روزهای کرونایی و ماه رمضان بهترین رژیم غذایی در این ایام است.


وی در رابطه با رژیم غذایی مناسب و صحیح روزه داران در این ایام، عنوان کرد: شیوه درست روزه داری به گونه‌ای است که وعده‌های غذایی تهییه شده در افطار همانند صبحانه، شام به صورت بسیار سبک و سحر، به مثابه ناهار مصرف شود؛ مصرف آب، مایعات و سبزیجات و ميوه هاي تازه نیز بهترین گزینه برای روزهای ماه رمضان هستند.


کاوه‌ای با تاکید بر عدم مصرف مایعات شیرین در هنگام افطار و سحر، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در راستای تقویت سیستم ایمنی خود از موادغذایی حاوی ویتامین A همانند سبزیجات و تمام مواد غذایی زرد و نارنجی رنگ مانند هویج، کدوحلوایی، موز، انواع مرکبات و زرده تخم مرغ استفاده کنند؛ همچنین تهییه غذا با کمک روغن‌های دارای ویتامین E همانند روغن آفتابگردان و مصرف سبزیجات متنوع همانند اسفناج و انواع جوانه‌ها ( مشروط بر ضدعفونی کردن به شیوه درست) نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در این ایام می‌شود.


رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه مصرف اقلام شیرین هیچ تاثیری بر افزایش فشار خون هنگام افطار ندارد، تصریح کرد: مصرف موادغذایی شیرین در هنگام سحر نیز مناسب نیست چراکه شیرینی باعث ایجاد گرسنگی زودهنگام می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف پروتئین هاي حيواني مانند كباب و جوجه كباب به میزان زیاد نیز عامل مهمی در بروز تشنگی و خشکی دهان می‌شود از این رو باتوجه به اینکه خشکی دهان در ابتلا به کرونا نیز موثر است باید از مصرف این قبیل مواد غذایی كم کرد.

کاوه‌ای اضافه کرد: بهترين گزينه غذايي براي سحر پلوهاي مخلوط با سبزيجات و يا حبوبات مانند عدس پلو يا لوبيا پلو مي باشد.

۶ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۷ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن