اجتماعی

مرگبارترین محورهای مواصلاتی در همدان

رئیس پلیس راهور استان همدان، محور نرسیده به آب باریک، گردنه اسدآباد، محورقدیم همدان-ساوه و محور فرعی کبودرآهنگ به سوباشی را از مرگبارترین محورها اعلام کرد.

سرهنگ رضا عزیزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌ آنلاین ، در توضیح این خبر بیان کرد: طول محورنرسیده به آب باریک 15 کیلومتر است که در سال گذشته 11 نفر در این محور جان باختند چرا که نبود نرده‌های میانی بین دو محور در آمار تلفات مؤثر است و در سال گذشته 10 کیلومتر از این محور را مجهز به نرده میانی کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای مرگبار، گردنه اسدآباد است که در سال گذشته در حوادث رانندگی 16 فوتی بر جای گذاشته است و ایمن سازی این گردنه در 4 سال گذشته مصوب شد که متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی نشده است.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه گردنه اسدآباد نیازمند سیستم روشنایی و نصب نرده‌های میانی است عنوان کرد: در محور قدیم همدان-ساوه بسیاری از رانندگان کامیون برای عدم پرداخت عوارض از این محورعبور می‌کنند که به علت عدم ایمنیف هر تصادف در این محور بدون شک بدون تلفات نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آزادراه‌ها یکی دیگر محورهای مرگبار تصریح کرد: در طول 80 کیلومتر آزادراه در سال گذشته 34 نفر جان خود را از دست دادند که بسیاری از این تصادفات به صورت دسته جمعی گزارش شده است.

سرهنگ عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از وجود این تصادفات مرتبط با فرهنگ رانندگی رانندگان است و ایمنی محورها تنها می‌تواند از برخی تصادفات مرگبار جلوگیری کند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن