اجتماعیسلامت و پزشکی

مردم هنوز مجاب نیستند/ سختگیری مرکز بهداشت بر عملکرد واحدهای فعال

کارشناس مسئول سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان همدان از پلمب روزانه ۲ تا ۳ واحد متخلف در رابطه با عدم رعایت نکات بهداشتی خبرداد.

امیررضا ملکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند از سوی شهروندان، بیان کرد: متاسفانه مردم هنوز مجاب نیستند و فاصله گذاری را به خوبی رعایت نمی‌کنند؛ باتوجه به نظارت‌های سختگیرانه از هفته گذشته تاکنون حدود ۲۵ واحد متخلف پلمب شده‌اند، از این رو باتوجه به این بازرسی‌‌ها نگرانی در رابطه با مغازه‌ها نبوده و تنها مشکل فعلی، عدم توجه مردم نسبت به شرایط موجود است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم علی رغم هشدارها در خیابان تردد غیرضروری داشته و در برابر توصیه‌های بهداشتی مقاومت می‌کنند.


وی با بیان اینکه روزانه ۵ تیم بازرسی شامل ۲ کارشناس بهداشت و محیط و ۱ مسئول از اصناف بر عملکرد تمام واحدهای مربوطه نظارت جدی دارند، گفت: الویت تیم‌های بازرسی، گشت‌زنی و نظارت بر واحدهای پرخطر، به‌ویژه نانوایی‌ها هستند.

ملکی دریافت وجه نقد توسط تمام فروشندگان را کاملا ممنوع اعلام کرد و افزود: فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از دستگاه کارتخوان، محیط تمیز محل کار و استفاده از لباس کار پاکیزه به ترتیب الویت‌های بازرسان است.

کارشناس مسئول سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به پلمب روزانه ۲ تا ۳ واحد متخلف در رعایت نکات بهداشتی، بیان کرد: بازرسان مرکز بهداشت درطی بازدید‌های خود، هنگام مشاهده بی‌توجهی و یا عدم رعایت موارد بهداشتی ذکر شده از سوی وزارت بهداشت، اقدام به ارائه تذکر به صاحب مغازه می‌کنند؛ درصورت تکرار و بی توجهی به هشدار مطرح شده، بازرسان نسبت به پلمب واحد اقدام می‌کنند.

۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۳:۵۷ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن