فرهنگ و هنر

خانه سماواتی ثبت ملی خواهد شد

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان، از تصمیم اداره میراث‌فرهنگی برای ثبت ملی خانه سماواتی خبر داد.

حسین قره‌باغی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین ، بیان کرد: تا الان این خانه ثبت ملی نشده و براساس قانون مالک، مجاز به فروش، تخریب و ساخت‌وساز آن است.

وی با اشاره به حساسیت فعلان میراث‌فرهنگی و منتشر شدن خبر فروش این بنا در فضای مجازی، اداره میراث‌فرهنگی تصمیم به ثبت ملی این خانه گرفته است، افزود: ثبت ملی این خانه موجب حفظ این ملک واجد ارزش تاریخی می‌شود.

وی با ذکر اینکه، شورا اجازه ورود و خرید این بناها را ندارد، گفت: بودجه شهرداری کفاف خرید این بناها را نمی‌دهد و اولویت با طرح‌ها و برنامه‌های خود شهرداری است.

وی با بیان اینکه، توان تملک این بناهاب واجد ارزش را نداریم، عنوان کرد: در جلسه کمیسیون گردشگری سال گذشته، میراث‌‌فرهنگی خبراز شناسایی این بناها و تصمیم برای ثبت ملی آنها، داد.

قره‌باغی، در خصوص قانون ثبت ملی بناها، توضیح داد: در گذشته در صورت رضایت مالک اجازه ثبت داده می‌شد اما در حال حاضر با صدور تبصره‌ای، اگر بنا دارای ارزش بوده و قابلیت ثبت را داشته باشد، به ثبت ملی می‌رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن