اقتصادی

از نجابت کارگران سوءاستفاده نکنید

رئیس خانه کارگر استان همدان، ضربه اصلی ویروس کرونا را به جامعه کارگران، دانست.

چنگیز اصلانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری #همدان-آنلاین، بیان کرد: با توجه به شیوع این ویروس و بیکاری عده کثیری از کارگران، تا الان حتی یک نفر هم بیمه بیکاری دریافت نکرده است.

وی با اشاره به تصمیم سازمان برنامه‌وبودجه مبنی بر پرداخت تنها ۵۵ درصد بیمه بیکاری به علت کمبود بودجه، ادامه داد: این در حالی است که مطابق قانون کار باید در بیمه بیکاری، ۸۰ درصد آخرین حقوق فرد در مدت بیکاری به وی پرداخت شود.

وی با ذکر اینکه در استان، 248 هزار نفر کارگر رسمی بیمه شده فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: دستمزدی که باید بر اساس تورم به کارگر داده شود تاکنون پرداخت نشده این درحالی است که در عرصه سازندگی ما نفر اول و در خصوص ستمزد نفر آخر هستیم.

وی با بیان اینکه، قراردادهای سفید امضا یکی از معضلات اصلی جامعه کارگران بوده مغایر با قانون و شرع است، عنوان کرد: از سال 74 با رواج این قراردادها کارگران امنیت شغلی را خود را از دست دادند زیرا تا زمانی که کارفرما بخواهد مجاز به کار و حقوق خواهد بود.

وی با تأکید براینکه، کارگران به دستمزد احساسی نیاز ندارند و طالب حقوق واقعی خود هستند، گفت: براساس مصوبه مجلس به پایه حقوق کارگران 21 درصد اضافه شده ، در حالی که این رقم برای کارگران 73 درصد است.

اصلانی با اشاره به اینکه، نباید از نجابت کارگران سوء استفاده کرد، اظهار کرد: امیدوارم در این هفته، دولت صدای کارگران را شنیده و نسبت به پرداخت بیمه بیکاری و دستمزد واقعی آنان، اقدام کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن