اجتماعیسلامت و پزشکی

آمار مبتلایان به کرونا در آستانه چهار رقمی شدن /همکاری خوب مردم در مراسم شب‌گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از ابتلا قطعی ۹۲۴ نفر به کووید-۱۹ در استان خبرداد.

منوچهر کرمی درگفت‌وگو با پایگاه‌ خبری همدان ‌آنلاین ، با اشاره به فوت ۱۰ درصد از مبتلایان به کروناویروس در استان، بیان کرد: ۸۵ درصد از مبتلایان قطعی کرونا سلامتی خودرا بدست آورده‌اند و بیش از ۴ درصد آن‌ها تحت درمان قراردارند.

وی بابیان اینکه بدون شک شرکت در مساجد به‌دلیل انجام اعمال لیالی قدر به شرط عدم رعایت نکات بهداشتی، در افزایش آمار این بیماری تاثیرگذار خواهد بود، عنوان کرد: برگزاری این قبیل مراسم‌ها با رعایت ضوابط مورد تایید بوده است؛ درصورت عدم توجه به تذکرات بهداشتی ازسوی متولیان برگزاری مراسم، دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ارائه تذکر به آن‌ها می‌کند.

کرمی با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کووید-۱۹ در استان، گفت: نابودی کامل این ویروس به طور قطعی مشخص نیست، اما می‌توان امید داشت تعدادمبتلایان تا نیمه خردادماه به کمترین مورد خود خواهد رسید و این اتفاق، تنها درصورت رعایت مردم به نکات بهداشتی و انجام فاصله گذاری اجتماعی خواهد افتاد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه مردم شب گذشته به نکات و تذکرات بهداشتی توجه کرده بودند، یادآورشد: در برخی از اماکن مواردی مشاهده شد که متاسفانه مخالف تذکرات بهداشتی بود؛ همانطور که قبلا تاکید شد، حضور زنان باردار، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در این قبیل از مراسم‌ها ممنوع است.

۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۳:۳۳ ب.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن