سلامت و پزشکی

فوت 8 بیمار کلیوی مبتلا به کرونا

 رئیس انجمن بیماران کلیوی همدان از ابتلاء 28 بیمار دیالیزی و فوت 8 نفر از آنها خبر داد.

ابوالفتح میرزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌ آنلاین با اشاره به این خبر بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا از چند ماه گذشته و حساسیت بالای بیماران کلیوی متاسفانه تا کنون 8 نفر از آنها فوت و 18 دیگر بهبود یافته و 2 بیمار دیگر نیز تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تعداد چشمگیری از این بیماران بهبود یافته‌اند اما ابتلاء به ویروس کرونا برای این دست افراد کمی متفاوت‌تر از دیگران است چرا که این افراد حتی در صورت ابتلا هم باید هفته‌ای 3 نوبت دیالیز شوند و قرنطینه برای آنها معنایی ندارد.

میرزایی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا هر هفته 3 نوبت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیالیز می‌شدند عنوان کرد: رفت و آمد و فرایند دیالیز این افراد مبتلاء به کرونا بسیار سخت بود اما همکاران انجمن با استفاده از لباس‌های مخصوص و دستکش و ماسک، دیالیز این افراد را انجام دادند.

میرزایی تصریح کرد: تنها نگرانی انجمن رفت و آمد این افراد بود چرا که ناقل بیماری بودند و باید نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت می‌کردند.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون هیچ یک از همکاران در بخش دیالیز با وجود انجام مراحل درمانی بیماران دیالیزی مبتلا به کرونا، آلوده نشدند.

میرزایی با بیان اینکه در صورت نیاز از دستگاه ایزوله استفاده می‎‌شود یادآور شد: انجمن بیماران کلیوی در راستای حمایت از این بیماران، از بهمن ماه سال گذشته، تدابیر و تمهیدات حمایتی را برای بیماران در نظر گرفته است که افتتاح حساب در بانک ملی و اهدای بسته‌های بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش از جمله این اقدامات است.

وی در پایان توضیح داد: با توجه به اینکه هر سال در ایام ماه رمضان مراسم افطاری برای بیماران برگزار می‌شد امسال، توزیع چند پرس غذای گرم در دستور کار قرار گرفته است

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن