اجتماعی

همدان در سال گذشته ۳۰۴مورد لرزید

مسئول مرکز شبکه لرزه نگاری استان همدان از وقوع ۳۰۴ زمین لرزه در بازه زمانی ابتدای سال ۹۸ تا کنون خبر داد.

عزت تیموری در گفت وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به ثبت زمین‌لرزه در مرکز شبکه لرزه نگاری از ابتدای سال گذشته تا کنون ۳۰۴ زمین لرزه ثبت شده که حدود ۱۶۹ مورد آن در نوار شمالی استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه نوار شمالی شامل قروه، رزن، گل‌تپه، گبودرآهنگ و دمق است عنوان کرد: از این تعداد زمین لرزه، ۷۳ مورد آن متعلق به نوار میانی شامل بخش‌های جورقان، همدان، صالح‌آباد، فامنین، قهاوند، اسدآباد،مریانج و لالجین است

تیموری با اشاره به اینکه ۶۹ زمین لرزه در نوار جنوبی استان اتفاق افتاده است افزود: نوار جنوبی استان شامل مناطق جوکار، فرسفج، ملایر، نهاوند و برزول است.

وی تصریح کرد: بزرگترین زمین لرزه از ابتدای سال گذشته تا کنون، زلزله‌ی ۳/۹ ریشتر در مرز همدان_قزوین ثبت شده است.

تیموری با بیان اینکه اغلب زمین‌لرزه‌ها از ۲/۵ تا ۳ ریشتر بوده عنوان کرد: ۱۹ مورد از تعداد زمین‌لرزه‌ها در این حدود رخ داده است.

وی مطرح کرد: علت وقوع بیشترین تعداد زمین‌لرزه در نوار شمالی به خصوص گل‌تپه، وجود فعالیت و انفجارهای معدنی در آن منطقه است.

تیموری با بیان اینکه وقوع زمین‌لرزه در هیچ یک از مناطق دنیا قابل پیش‌بینی نیست یادآور شد: با توجه به اینکه ایران یک کشور زلزله‌خیز است نمی‌توان در رابطه با فعالیت زمین‌لرزه در مناطق مختلف اظهار نظر کرد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن