سلامت و پزشکی

28 ملایری با اهدای عضو به بیماران زندگی دوباره بخشیدند

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: از بدو تأسیس تاکنون خانواده 28 نفر بیمار مرگ مغزی طی مدت زمان فعالیت مجمع اقدام به اهدای عضو کرده اند و با همکاری شهرداری یک قطعه ویژه در بهشت هاجر ملایر برای خاکسپاری بیماران مرگ مغزی که اعضای خود را اهدا کرده اند، اختصاص یافته است.

دکتر عباس آذرهمایون در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با بیان اینکه در سال گذشته در بخش اهدای عضو مجمع خیرین سلامت ملایر ۵۰۰  نفر برای دریافت کارت اهدای عضو ثبت نام کرده‌اند، اظهارکرد: در کل تاکنون حدود ۳۰۰۰ نفر ثبت نام برای دریافت کارت اهدای عضو داشته ایم.

وی با بیان اینکه 500 خیّر به انحای مختلف با مجمع خیرین سلامت ملایر همکاری مستمری دارند و منشأ خدمات ماندگاری شده اند، افزود: در حال حاضر70 بیمار سرطانی نیازمند، تحت پوشش این مجمع هستند.

آذرهمایون با بیان اینکه طی این سال ها مجمع خیرین سلامت ملایر با عملکرد خود درمیان مردم اعتمادسازی کرده است، اظهارکرد: محدودیت بودجه های دولتی و از سوی دیگر رشد روزافزون تجهیزات پزشکی و خدمات نوینی که باید ارائه شود، در حوزه سلامت، بهداشت و درمان چالش ایجاد کرده است.

آذرهمایون با تأکید بر اینکه می طلبد خیرین پا در این عرصه بگذارند و کمک حال دولت باشند، افزود: به همین منظور انعقاد تفاهم نامه های مختلف با سازمان ها و ارگان های گوناگون چون آموزش و پرورش، دارالایتام احمدیه و دانشگاه علوم پزشکی همدان منعقد شده تا کمک حال بیماران بی بضاعت باشیم.

وی تصریح کرد: شهرستان ملایر به عنون قطب درمان جنوب استان به شمار می رود و از نهاوند، تویسرکان، استان مرکزی و خنداب پذیرش بیمار داریم، از همین رو از آنجاکه بسیاری از این بیماران بستری می شوند و نیاز به همراه دارند، ملایر نیازمند احداث یک همراه سرای مجهز برای اسکان این افراد است.

آذرهمایون ادامه داد: بیمارن سرطانی ما که عمدتاً روستائی هستند باید یک ماه روند شیمی درمانی و پرتو درمانی خود را طی کرده و به مرکز استان یا شهرهای دیگر مراجعه کنند که همین امر هزینه زیادی به آنها تحمیل کرده و تردد آنها به سختی صورت می گیرد،نحوی که تعدادی از آنها به دلیل مشکلات مالی روند درمانی خود را رها می کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بر لزوم احداث یک مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی در ملایر به عنوان قطب جنوب استان تأکید کرد و از خیرین خواست تا در این راستا قدم پیش بگذارند و روند درمانی بیماران سرطانی را تسهیل کنند.

وی اظهارکرد: همچنین ملایر در حوزه بهداشت و درمان به احداث یک بیمارستان خصوصی مجهز برای جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و بیشتر به بیماران، مرکز جامع توانبخشی، مرکز آب درمانی، مرکز فیزیوتراپی دولتی، مرکز کاردرمانی  و … نیازمند است.

آذرهمایون یادآورشد: شفاف سازی، فرهنگ سازی و اعتمادسازی، سرفصل های جدید ما برای جذب کمک های خیرین در حوزه سلامت و رفع نیازمندی های بیماران بی بضاعت است و در این مسیر خبرنگاران و فضای مجازی سبب شناساندن اهداف و خدمات مجمع خیرین سلامت به اقشار مختلف جامعه می شوند. وی افزود: یکی از رسالات اصلی مجمع خیرین سلامت آموزش، غربالگری و پیشگیری است، که این کار با همکاری کارشناسان مرکز و شبکه بهداشت و درمان در مدارس، مساجد، محلات و دانشگاه ها آغاز شده است و ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر از سراسر کشور خیّر جذب کرده ایم، خاطرنشان کرد: خیرین در هر نقطه از کشور می توانند به منظور کمک به بیماران مستضعف ملایر، کمک های نقدی خود را به شماره حساب: ۰۱۰۹۲۶۰۱۱۶۰۰۰ و یا شماره کارت : ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۴۷۲، واریز کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن