فرهنگ و هنر

بازگشایی موزه‌ها با شرایط جدید

معاون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی استان همدان از بازگشایی موزه ها و اماکن تاریخی به شرط رعایت پروتکل‌‌‌های بهداشتی خبر داد.


علی خاکسار در گفت وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، در رابطه با نحوه بازگشایی مجدد موزه‌ها و اماکن تاریخی، گفت: در حال حاضر موزه ها بازگشایی نشده اما کمیته ملی گردشگری و سلامت در ایران و کمیته اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا دستورالعمل های بهداشتی ویژه ای را تایید و به این سازمان ابلاغ کرده‌اند.


وی بیان کرد: رعایت پروتکل های ابلاغ شده باید از سوی کارکنان واحدهای فوق و همچنین کلیه بازدیدکنندگان رعایت شود و فعالان حوزه گردشگری باید بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی آن ها اهتمام ورزند.


خاکسار با بیان اینکه بازدیدکنندگان در صورت امکان بصورت اینترنتی بلیط تهیه کنند، عنوان کرد: همچنین بازدیدکنندگان در صورت داشتن علائم سرماخوردگی حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند؛ لازم به ذکر است،پس از استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی دست خود را طبق پروتکل های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به خوبی شستشو داده و خشک کنند و یا از محلول ضدعفونی دست استفاده نمایند.


معاون گردشگری ومیراث فرهنگی و صنایع دستی استان همدان با تاکید براینکه بازدیدکنندگان در هنگام بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها ضمن رعایت فاصله یک متری از نفرات کناری از ماسک و دستکش استفاده کنند.


خاکسار توصیه کرد: مدیران اماکن تاریخی و موزه ها نسبت به نظارت بهداشتی در محل های تجمع بازدیدکنندگان، رانندگان وکارکنان، سرویس های بهداشتی عمومی، گندزدایی سالن ها و صندلی های انتظار، نمازخانه ها، بوفه های موادغذایی، غرفه و اغذیه فروشی ها اهتمام ورزند و از گندزدایی مستمر لوازم و سطوحی که در تماس دست افراد هستند اطمینان حاصل نمایند.

۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۲:۵۱ ب.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن