اجتماعی

کاهش چشمگیر تصادفات فوتی

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان از آمار کاهشی تصادفات فوتی در مقایسه با سالهای گذشته خبر داد و گفت: وضعیت ترافیک و تردد خودروها در هر سال تغییر کرده و این موضوع نیازمند توجه و فعالیت بیش از پیش پلیس راهور است.

 به گزارش همدان‌آنلاین، سرهنگ فرخ جمالی، یک‌شنبه 11خرداد با حضور در دفتر این پایگاه خبری با بیان اینکه افزون بر فعالیت پلیس راهور، ترویج فرهنگ رانندگی می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات داشته باشد اظهار کرد: یکی از عوامل کاهش تصادفات در 3 ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال گذشته، شیوع ویروس کرونا بوده که تاثیر چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در 3 ماه ابتدایی سال گذشته 10 فوتی در سطح معابر درون شهری استان به ثبت رسیده و این آمار امسال به 4 نفر کاهش یافته به‌طوری که دو نفر از این فوتی‌ها مسن بوده‌اند.

نصب سرعتکاه در بلوار ارم ضروری بود

سرهنگ جمالی با تأکید بر اینکه سطح ایمنی معابر درون شهری باید ارتقا یابد تصریح کرد: پس از هر تصادف بلافاصله جلسه‌ای مبنی بر علت تصادف، سنجش معبر و در صورت نقص به اصلاح آن پرداخته می‌شود که احداث سرعتکاه در بلوار ارم یکی از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه پس از تخریب آسفالت بلوار ارم در راستای پیاده‌راه سازی و همچنین تخریب سرعتکاهها ، پلیس راهور در دفعات متعدد به شهرداری برای احدادث سرعتکاه توصیه‌های مکرر داشته است عنوان کرد: نصب دست انداز در بلوار ارم یکی از اقدامات ضروری توسط شهرداری بود.

پیمانکاران متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

سرهنگ جمالی خاطرنشان کرد: هر ارگان و نهاد برای انجام فعالیت‌های عمرانی باید مجوز لازم را از پلیس راهور دریافت کند و در حوادثی که آسیبی به کارگران شهرداری وارد شود در صورت عدم رعایت نکات ایمنی توسط پیمانکار، درصد تقصیر وی توسط پلیس اعلام می‎شود.

وی افزود: پیمانکارانی که مجوز لازم را برای فعالیت عمرانی از پلیس راهور دریافت نکنند در صورت وقوع حوادث به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان یادآور شد: کنترل گذرگاه عابر پیاده توسط دوربین‌های کنترل نظارت از دیگر اقدامات پلیس راهور است که در این طرح هر راننده‌ای که در هنگام روشن شدن چراغ قرمز اقدام به ایستاندن بر روی خط عابر پیاده کنند جریمه خواهند شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن