اجتماعی

اجرای طرح ساخت زائر سرای حبقوق تویسرکان

شهردارتویسرکان درنشست خبری بااصحاب رسانه تویسرکان بیان کرد:روند اجرایی طرح ساخت زائر سرای حبقوق نبی(ع) با جذب 150 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی آغاز شده است.

احسان پیری بابیان اینکه خوشبختانه شهرداری و شورای شهر تویسرکان خوشبختانه گام‌های موثری درپیشرفت تویسرکان برداشته اند افزود:خیابان‌ جنب پارک بانوان با اعتباری افزون بر 980 میلیون تومان در حال احداث است که راه اندازی آن در سامان بخشی به مدیریت ترافیک تویسرکان از اثر گذاری قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

پیری خاطرنشان کرد:با افتتاح پروژه فوق به طول 450متر وعرض 30متر یکی از بزرگترین پروژه های درحال احداث میباشدهمچنین ساخت کامل جاده کمربندی تویسرکان در حالی به بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که هنوز هم بحث کارشناسی و فنی برای تکمیل این طرح با توجه به موقعیت جغرافیایی تویسرکان و اثر گذاری این جاده بر اقتصاد شهر و اعتبار بالای این جاده ادامه دارد.

شهردارتویسرکان درادامه از انجام جدول گذاری و پیاده‌روسازی در نقاط مختلف شهر به یک نسبت با حدود ۳۰۰ میلیون تومان، از تجهیز پارک کودک شهر با امکانات مورد نیاز گفت وافزود: پارک کودک حدود ۲۰ سال بدون امکانات و تجهیزات دراین شهرستان وجودداشته که مجهزو بزودی المان های این پارک خاص بازی‌های بومی این شهرستان نصب می‌گردد.

برای حراست از بیت المال با هیچ کس تعارف ندارمپیری گفت: بنده درخصوص بیت المال باکسی رودربایستی ندارم ودرحد توانم عدالت را سرلوحه کارخود قرارمیدهم.

این مقام مسوول ادامه داد:در شش ماه پایانی سال 98 اعتباری در حدود چهار میلیارد و 700 میلیون تومان برای پیشبرد امور مدیریت شهری در بخش های مختلف هزینه شده اما بودجه سال جاری هنوز مشخص نشده است.

پیری با اشاره به آسفالت راه دانشکده فنی و مهندسی از اعتبارات داخلی شهرداری به عنوان یکی از مطالبات مهم دانشجویان نام برد وتصریح کرد:۱۵۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی برای پروژه راه دسترسی گذاشته شده اما تاکنون تخصیص نیافته است.

پیری از نصب شیر هیدارته در ۱۰ نقطه با هدف اطفاء حریق، جدول گذاری انتهای بلوار اشرفی اصفهانی به منظور هدایت آب‌های سطحی و پوشش آسفالت خیابان باهنر نام برد.

شهردارتویسرکان درادامه ازنارضایتی مردم از وضعیت آسفالت خیابان باهنر نام برد وتاکیدکرد: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی دو لاین با ۵۰۰ میلیون تومان آسفالت‌ریزی شد و لاین سوم این خیابان هم تا هفته آینده انجام خواهدشد.

احیای گلخانه تویسرکان

پیری بیان کرد:خوشبختانه گلخانه تویسرکان که مربوط به شهرداری میباشدباهدف صرفه‌جویی اقتصادی و زیباسازی شهر با گل‌های زینتی با انجام حدود یک‌هزار و ۸۰۰ ساعت کاری است احیا گردید.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۵۵ تن زباله از سطح شهر توسط خدمات شهری در دو شیفت جمع‌آوری می‌شودافزود:گندزدایی شهر به خاطر شیوع کرونا با ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده در روز شهر توسط پنج اکیپ انجام گرفته است همچنین شهرداری قبل از همه دستگاه‌ها، کار را برای ضدعفونی سطح شهر آغاز کرد و هم‌اکنون نیز کار در برخی از زمان‌ها انجام می‌شود.

شهردارتویسرکان درپایان این نشست از راه‌اندازی پارک سالمندان در خیابان شهدا «منطقه جولستان خبرداد

.قابل ذکراست درپایان این نشست سوالاتی توسط خبرنگاران مطرح گردید، ازجمله خبرنگاری درمورد المان های نصب شده درشهر ونحوه بررسی آن سوال پرسید که شهردار تویسرکان درپاسخ به این سوال گفت :این المان ها بامشورت با مشاورین انجام می‌گیرد وبعدازبررسی برروی طرحهای مطرح شده تصمیم نهایی را شهرداری با اعضای شورای شهر گرفته می‌شودو می‌دانیم صددرصد شکل وطرحهای این المان هاباروحیات همه سازگارنیست وخیلی ها نظرات متفاوت دارند ولی شهرداری تویسرکان سعی دارد درشادبودن محیط شهر بکوشد.

خبرنگار دیگر درمورد کمیسیون ماده 100وبرخورد شهرداری پرسید کهمسعود حمیدیان نائب رئیس شورای شهر تویسرکان پاسخ دادند به هیچ وجه از برخورد قاطع و قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های باغی، فضای سبز و طبقات اضافی مجتمع های مسکونی کوتاه نمی آییم و بر اساس قانون، تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز دنبال می شود همچنان که تا کنون چند مورد پرونده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در تویسرکان اجرا شده است.

ودرآخر خبرنگار همدان آنلاین سوالی درمورد جابه جای آرامستان تویسرکان پرسید که با طبق اخبار موثق گویی باجابه جای این آرامستان موافقت نشده است که بابرخورد تند یکی ازاعضای شورا مواجه گردید که گفت اصلا چنین چیزی نبوده است وآرامستان به خارج ازشهر هدایت می‌شود که دراین میان نایب رییس شورای شهر خطاب به عضو شورای شهر گفت خیر جابه جای آرامستان به تصویب نرسیده است وجابه جای آرامستان تویسرکان امکان پذیر نمی‌باشد وگویی اعضا شورا ازاخبار شورا بی خبربودند وخلاصه کلام خبرنگار همدان آنلاین پاسخ درستی برای سؤالش پیدا نکرد وامیدواریم به گفته مازیار عبدی رییس شورای شهر تویسرکان که درپایان این نشست بیان کرد: کدورت وبی برنامه ای شورای تویسرکان دیگر پایان پذیرفته ووفاووفق ودوستی وخدمت به خلق سرلوحه شهرداری وشورای شهر تویسرکان قرارگرفته است واقعیت داشته باشد چون دوره شورا روبه پایان است و مردم تویسرکان مردعمل می‌خواهند ووظیفه خطیر خبرنگاران آگاه ساختن مردم ازخدمات انجام شده درتمام حوزه ها است وخدایی ناکرده آگاه کردن مردم از وجود کم‌کاری هاست واین عمل نه خصومت ونه دشمنی رادربرنخواهد گرفت بلکه شفاف سازی بین مردم ومسئولان است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن