اجتماعی

تخصیص 38 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح استان همدان 38 میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی به استان همدان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، ظاهر پورمجاهد‍ شنبه 17 خرداد ماه در در جلسه‌ شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ملایر، افزود: آب یه موضوع ملی است و باید به موضوع آب، خاک، زمین و محیط زیست و منابع طبیعی نگاه عمیق‌تری داشت و با فهم علمی بیشتری قدم برداشت.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در مسیر توسعه و خدمت به مردم در اولویت است، گفت: در دولت تدبیر و امید و در ابتدای کار با تشکیل شورای عالی آب ۱۳ برنامه مختلف که بخشی از آنها به نام برنامه‌های تعادل بخشی نام گرفت اجرا شد، که یک نمونه آن در قالب شورای حفاظت آب در استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان  ادامه داد: زیرساخت لازم جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی دامپروری در سطح استان فراهم شده و باید برای تامین آب این مجموعه‌ها کار کارشناسی صورت پذیرد؛ در حوزه‌ کشاورزی و نحوه‌ استفاده‌ این صنعت از آب نیز، باید نقد علمی و کارشناسی صورت گیرد.

پورمجاهد‍ تصریح کرد: در این زمینه دانشگاه‌ها و تشکل‌ها را باید وارد میدان کنیم و از مسئولین حوزه کشاورزی می‌خواهم نسل جدید را با تکنولوژی نوین آبیاری در بخش کشاورزی آشنا و مزایای استفاده از آن را تشریح کنند.

وی افزود: محیط زیست مزیتی است که باید قدر آن را دانست و با همکاری و با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های استان در حفظ آن کوشید.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز  با اشاره به اینکه با عنایت به سال جهش تولید، به دنبال تبدیل شهرستان ملایر به قطب دامپروری کشور هستیم، گفت: این جلسه با نیت عمل به شعار جهش تولید در سال ۹۹ و در راستای منویات مقام معظم رهبری و به دستور استاندار همدان در حال انجام است.

قدرت اله ولدی با بیان اینکه در این جلسه قصد داریم مشکل تامین آب در ۴ پروژه بزرگ ملایر را تامین کنیم، به مشکلات تامین آب در سطح کشور، ضرورت تامین آب مجموعه‌ گاوداری ۶۰۰۰ راسی شستا، توسعه‌ مجموعه‌ چهار هزار رأسی پگاه ملایر، تامین آب پیمان دشت و‌ پس آب صنعتی شهرک اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این ۴ طرح بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی مستقیم ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر را در پی دارد،  به اهمیت سایت گلخانه‌ای پیمان دشت و‌ آورده‌ای که این سایت برای شهرستان ملایر دارد، اشاره کرد.

ولدی اظهارکرد: در سال ۹۸ به میزان ۶۸ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان مهیا کرده‌ایم که 5 برابر تعهد شهرستان در سند راهبری آماده و جانمایی شده است.

گفتنی است؛ در ادامه‌ جلسه‌ شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، مهندس پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به همراه فرماندار ملایر، بخشدار سامن و روسای ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان از محل احداث دامپروری ۴۰۰۰ راسی (گاو شیرده) شرکت پگاه ملایر بازدید به عمل آوردند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن