سلامت و پزشکی

بی تفاوتی مردم، کادر درمان را خسته کرده است/ ابتلای 190 پرستار به کرونا

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سینا همدان از ابتلای حدود 190 پرستار همدانی به کووید-19 خبرداد.

مولود شعبان پور در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه پرستاران همدانی درحال حاضر از لحاظ روحی و جسمی خسته هستند، بیان کرد: کرونا هنوز ویروس ناشناخته‌ای بوده و همچنان در سطح جامعه درحال گسترش است؛ متاسفانه در حال حاضر با وجود سیاست‌های جدید دولت دررابطه با بازگشایی مشاغل و عدم توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی، حساسیت‌ها نسبت به این ویروس کم شده است.

وی با اشاره به ابتلای حدودا 190 پرستار همدانی به کرونا از ابتدای ورود این ویروس به ایران تاکنون، تصریح کرد: خوشبختانه عمده این افراد بهبودی خود را به‌دست آورده اند؛ درحال حاضر طبق آخرین صحبت‌های صورت گرفته با پرستاران، آنان از لحاظ روحی در بدترین حالت ممکن قرار داشته و خسته هستند.

شعبان‌پور با بیان اینکه مشاهده بی تفاوتی مردم نسبت به خطر کرونا در سطح شهر همواره باعث دلسردی و افزایش خستگی پرستاران شده است، مطرح کرد: ساعت‌ها استفاده از لباس‌های ویژه برای رسیدگی به بیماران کرونایی، دوری از خانواده، حجم سنگین ساعت کاری به دلیل جبران نبود پرستاران مبتلا و به ویژه بی تفاوتی مردم به خطر موجود، باعث کاهش روحیه دربین پرستاران شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سینا همدان از مردم تقاضا کرد: از شهروندان خواهشمندیم تا حدامکان نسبت به حساسیت موضوع کرونا توجه داشته و فاصله گذاری هوشمند را همچنان رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه متسفانه کرونا از دید مردم کمرنگ شده است، گفت: افزایش روزانه آمار مراجعات ، به‌ویژه در ایام تعطیلات خستگی را بر تن کادر درمان گذاشته است؛ علی رغم شرایط و استقبال خوب داوطلبین شرکت در جبهه کرونا، هم چنان ساعت‌های کاری برای این افراد سنگین بوده و زمان استراحت آنان کاهش یافته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن