اقتصادی

بهانه تراشی نکنید

دادستان عمومی و انقلاب همدان، بیان وجود ابهام در مصوبه تعیین سقف افزایش اجاره‌بها تا 25 درصد از سوی رئیس اتحادیه مشاورین املاک و عدم ابلاغ این مصوبه به سازمان تعزیرات حکومتی بنا بر گفته مدیرکل این سازمان را بهانه تراشی‌هایی برای عدم اجرای این مصوبه دانست.

حسن خانجانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به سخنان رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان مبنی براینکه این مصوبه به دلیل وجود ابهاماتی در بحث رهن، اجاره و خانه‌های خالی که برای نخستین بار به دست مستاجر سپرده می‌شوند، مجددا برای رسیدگی به دادستانی فرستاده شده است، مطرح کرد: بیان ابهامات بهانه‌ای برای عدم اجرای این طرح است؛ با این وجود تمام سوالات مطرح شده در رابطه با این مصوبه پاسخ داده و مجددا برای اجرا به اتحادیه ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه قیمت رهن و یا اجاره منازلی که برای نخستین بار به دست مستاجر سپرده می‌شوند بر اساس نظر کارشناس مربوطه، مشخص خواهد شد، عنوان کرد: از این پس، این دسته از منازل با حضور کارشناسی که طرفین به آن اعتماد دارند قیمت گذاری شده و بر اساس آن به اجاره و یا رهن می‌رسد.

خانجانی با تاکید براینکه مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها تا ۲۵ درصد هنگام عقد قرارداد به سازمان تعزیرات حکومتی جهت نظارت بر انجام آن ارسال شده است، گفت: پس از تصویب این طرح، سازمان تعزیرات حکومتی موظف به رسیدگی بر بنگاه‌های املاک در راستای اجرای صحیح این مصوبه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب همدان، در پایان تصریح کرد: تعیین سقف افزایش اجاره بها تا 25 درصد بر تمام قراردادهای منعقد شده صدق می‌کند و تفاوتی بین تمدید اجاره با مستاجر قبلی و یا عقد قرارداد جدید ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن