اقتصادی

تبعیت از دستور دادستان، وظیفه مالک و مشاور املاک

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان تمام صاحب خانه‌ها و بنگاه‌های املاک را موظف به اجرای دستور دادستان دانست و از اجرایی شدن مصوبه افزایش مبلغ اجاره‌بها تا سقف 25 درصد خبرداد.

ابراهیم جمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به ابلاغ مصوبه افزایش اجاره بها تا سقف 25 درصد از سوی دادستان، مطرح کرد: این دستور به یکایک بنگاه داران به صورت کتبی، پیامک و پیام رسان‌های اجتماعی ابلاغ شده است؛ زین پس مشاورین املاک تنها مجاز به ثبت قراردادهایی هستند که تا سقف 25 درصد بر اجاره‌بها (میزان رهن و اجاره ماهیانه) افزایش قیمت صورت گرفته است، در غیر این صورت سازمان تعزیرات حکومتی، آنان را متخلف دانسته و براساس دستور دادستان با آنها برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مشاورین املاک از این مصوبه دادستان ناراضی هستند، تصریح کرد: از چند روز گذشته، صاحبخانه‌ها برای اجاره منازل خود به بنگاه‌ها مراجعه کرده و پس از مطلع شدن از شرایط جدید افزایش اجاره‌بها این اماکن را ترک می‌کنند؛ با این وجود بنگاه‌داران موظف به اجرای دستور دادستان هستند.

جمالی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات صاحبخانه‌ها و مشاورین املاک در ثبت قراردادهایی که بیش از 25 درصد افزایش را شامل شده اند، به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن