اجتماعی

200 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان ملایر

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان ملایر با بیان اینکه وظیفه اصلی انجمن حمایت زندانیان حمایت از خانواده ای نیازمند زندانی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجمن حمایت زندانیان ملایر 200 خانواده با جمعیت  700 نفر را از لحاظ معیشتی، آموزش، دارو، درمان، امور فرهنگی و …  به صورت رایگان تحت حمایت دارد.

حسین عباس آبادی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: هر ساله آموزش هایی نظیر مدیریت هیجانات، مهارت کنترل خشم و مهارت مدیریت استرس، پیشگیری از خطرات و سوء استفاده از اینترنت، استفاده بهینه از فضای مجازی و … به اعضای خانواده محکومین ارائه می شود.

وی تصریح کرد: خانواده زندانیان در معرض آسیب های اجتماعی و بزهکاری قرار دارند و ما تلاش می کنیم در این دوره های آموزشی شیوه های مواجهه این خانواده ها با آسیب های اجتماعی را آموزش دهیم.

عباس آبادی گفت: حساب زندانی از خانواده او جداست و نباید به این خانواده ها در نبود سرپرست خانواده بی توجهی شود.

وی با تأکید بر اینکه همگرایی دستگاه های دولتی به منظور استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان به عنوان یک سازمان مردم نهاد ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به نقشی که این انجمن در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد تا جامعه، متحمل هزینه های آسیب های اجتماعی نشود.

عباس آبادی افزود: افزایش درآمد خانواده های زندانیان و بروز خلاقیت و توانمندی های آنان با استفاده از امکانات مراکز فنی و حرفه ای باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان ملایر در بخش دیگری از سخنان خود  گزارشی از عملکرد یک ساله انجمن و کمک 400 میلیون تومانی طی سال کاری گذشته به خانواده مددجویان، ارائه کرد و به تشریح اقدامات انجام شده توسط انجمن در زمان شیوع بیماری کرونا پرداخت.

وی اظهارکرد: این اقدامات شامل سرکشی به خانواده مددجویان و اهدای سبد کالا و کارت هدیه 600 هزار تومانی از طرف مقام معظم رهبری، توزیع ماسک و وسایل بهداشتی، توزیع غذای گرم درب منزل مددجویان، ارسال پیامک برای شناسایی خانواده هایی که بیماری کرونا دچار شده اند، بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن