اقتصادی

مرغ را غذایش و تخم مرغ را صادرات گران کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان دلیل گرانی ناگهانی قیمت مرغ و تخم مرغ را به ترتیب، افزایش قیمت نهاده و صادرات بی‌رویه آنان دانست.

حمیدرضا متین در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به پرش قیمت مرغ از کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۹ هزار تومان در روز گذشته، مطرح کرد: پس از تشکیل جلسه با اعضای مربوطه و بررسی علل این افزایش قیمت، گرانی نهاده مرغ دلیل این اتفاق ناگهانی شناخته شد؛ هم‌اکنون براساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت هرکیلو مرغ گرم برای مشتری ۱۵ هزار تومان قرار گرفته است.

وی در رابطه با جهش قیمت تخم مرغ و فروش شانه‌ای ۲۸ هزار تومان در سطح استان نیز، گفت: متاسفانه صادرات بی‌رویه این محصول موجب کمبود در سطح کشور شود؛ درحال حاضر براساس مصوبه ستاد مربوطه، هر شانه تخم مرغ از ۱۸ تا ۲۱ هزار تومان به دست مشتری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم مشکلات پیش آمده ناشی از صادرات بی رویه تخم مرغ، از صدور مجوز صادرات این کالا جلوگیری نشده و تنها با اعمال محدودیت‌هایی سعی در مدیریت قیمت تخم مرغ صورت گرفته است.

این درحالیست که تحقیقات میدانی این گونه نبوده و در برخی از واحدهای عرضه کننده، تخم مرغ را شانه‌ای ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسانند

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن