سلامت و پزشکی

پیشنهاد دادیم، ستاد استانی رد کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از عدم موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا با پیشنهاد لغو فعالیت مجدد تالارهای پذیرایی خبرداد.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری‌همدان‌آنلاین، با اشاره به ارسال پیشنهاد لغو فعالیت مجدد و برگزاری مراسمات عروسی و عزا در تالارها و رستوران‌های پذیرایی به‌دلیل شرایط موجود، عنوان کرد: دستور بازگشایی تالارها با شرایط جدید و اعمال محدودیت‌ها، در ستاد ملی مقابله با کرونا و با دستور شخص رئیس جمهور صادر شد؛ از این رو پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم اجرای این دستور در ستاد استانی مقابله با کرونا به استناد مصوبات ملی رد شد.

وی با تاکید براینکه در صورت امکان شهروندان از برگزاری مراسم‌هایی نظیر عروسی و عزا اجتناب و به زمان دیگری موکول کنند، مطریح کرد: تالارهای پذیرایی باید در صورت برگزاری مراسم، هرچه سریع تر به مرکز بهداشت و محیط مربوط به خود رفته، ظرفیت پذیرش تعداد مهمانان را اعلام و زیر نظر مسئولان مراکز بهداشت فعالیت کنند.

کرمی با اشاره به حضور کارشناسان بهداشت و محیط هنگام برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی، گفت: این کارشناسان مجاز به سرکشی و بازرسی از تمام نقاط تالار هستند؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از پذیرش مهمان بیش از 50 درصد ظرفیت و عدم رعایت نکات بهداشتی، مرکز بهداشت به کمک پلیس اماکن اقدام به پلمب واحد مربوطه می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان در رابطه با آمار مبتلایان به کرونا نیز، گفت: تاکنون 1536 مبتلا و 154 نفر متوفی در آمار ثبت شده است؛ روزانه آزمایش 20 تا 30 نفر در استان مثبت اعلام می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن