سلامت و پزشکی

علوم پزشکی عامل تهدید سلامت را اعلام کند

نزدیک به یک ماه از صدور دستور رسمی بازگشایی تالارها در ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور شخص رئیس جمهور می‌گذرد؛ این درحالیست که براساس گزارشات رسمی از سوی مراجع مربوطه، آمار مبتلایان روزانه افزایش یافته و شرکت در مراسمات جمعی ازجمله تالارهای عروسی و عزا اصلی ترین دلیل افزایش آمار مبتلایان شناخته شده است.


با گذشت حدود یک‌ماه از این دستور، اکنون معاون وزارت بهداشت در مصاحبه‌ای، از دادستان‌ها درخواست جدی برای ورود به بحث برگزاری تجمعات را داشته است.


این شرایط در استان همدان نیز به نوعی اتفاق افتاد؛ چندی پیش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سینا همدان با ارسال درخواستی به ستاد استانی مقابله با کرونا به‌دلیل شرایط موجود، خواستار لغو اجازه فعالیت مجدد تالارها شد که متاسفانه این پیشنهاد در این ستاد مورد قبول واقع نشد.


حال باوجود دستور کشوری بازگشایی تالارها و انتشار روزانه اخبار افزایش مبتلایان کووید-19، جمعی از افراد از دادستان‌ها می‌خواهند تا به عنوان مدعی‌العموم مانع از فعالیت تالارهای عروسی و عزا در این شرایط شوند.


کاری نمی‌توان کرد


دادستان عمومی و انقلاب همدان، در رابطه با دخالت در فعالیت تالارها به عنوان مدعی‌العموم، مطرح کرد: در شرایطی که سیاست کشوری مجوز فعالیت تالارها را صادر کرده است، کاری از دست ما ساخته نیست و نمی‌توانیم به صورت جزیره‌ای عمل کنیم.


حسن خانجانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به سخنان معاون وزیر بهداشت مبنی بر دخالت دادستان‌ها در بحث برگزاری تجمعات، عنوان کرد: معاون وزیر صلاحیت دستور به دادستان‌ها را ندارد؛ از این رو باتوجه به دستور کشوری بازگشایی تالارها، محدودیت قانونی برای دادستان‌ها وجود دارد؛ لازم به ذکر است تنها درصورت تصویب لغو فعالیت مجدد تالارها در ستاد استانی مقابله با کرونا، اجازه دخالت برای دادستانی صورت خواهد گرفت.


وی با تاکید براینکه هر زمان گزارشی مبنی براینکه فعالیت تالارها عامل تهدید سلامت شهروندان است، ازسوی دانشگاه علوم پزشکی به ما ارسال شود با جدیت براین بحث ورود پیدا خواهیم کرد، گفت: تاکنون چنین گزارشی به دادستانی ارسال نشده و از ارسال پیشنهاد لغو مجوز فعالیت تالارها از سوی دانشگاه علوم پزشکی‌ابن سیناهمدان به ستاد استانی مقابله با کرونا بی اطلاع هستم.


این درحالیست که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان در مصاحبه با این پایگاه خبری از ارسال پیشنهاد عدم فعالیت تالارها در شرایط کنونی به ستاد استانی مقابله با کرونا و عدم پذیرش آن خبر می‌دهد.


این شرایط به گونه ایست که سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با وجود تناقضات بین سخنان دادستان و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، جوابگوی هیچ یک از تماس‌های صورت گرفته از این پایگاه خبری نبوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن