اجتماعی

ممنوعیت اهدای پلاسما برای زنان با سابقه زایمان و سقط

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان از انتقال 30 واحد پلاسما به مراکز درمانی خبر داد و گفت: زنان با سابقه زایمان و سقط نمی‌توانند اهدای پلاسما انجام دهند

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مطرح کرد: با توجه به شرایط سخت اهدای پلاسما بسیار از بهبودیافتگان کرونا نمی‌توانند اهدای پلاسما انجام دهند مانند زنان با سابقه زایمان و سقط که استفاده از پلاسما این افراد، ممکن است عوارض داشته باشد.

وی ادامه داد: اهدای پلاسما همانند اهدای خون نیست و نمی‌توان برای آن بانک اطلاعاتی داشته باشیم و بهبودیافتگانی که تصمیم به اهدای پلاسما بگیرند نباید بیماری خاصی داشته باشند و در بیمارستان از آنها آزمایش خون گرفته نشود.

محمدی با بیان اینکه در اهدای پلاسما روند نسبتا مناسبی داریم عنوان کرد: تا کنون 50 بهبودیافته ویروس کرونا اهدای پلاسما کرده‌اند و 30 واحد از آنها به مراکز درمانی منتقل شده است.

وی تصریح کرد: برای هر واحد پلاسما و انتقال آن ساعت‌ها وقت گذاشته می‌شود و میانگین سنی  بسیاری از اهدا کنندگان از 18 تا 60 سال است.

محمدی در پایان بیان کرد: اطلاع رسانی در راستای اهدای پلاسما می‌تواند یکی از عوامل مهم و مؤثر در تشویق بهبودیافتگان این بیماری به این کار باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن