فرهنگ و هنر

ظرفیت بالای گردشگری ملایر برای رونق صنعت توریسم

فرماندار ویژه ملایر گفت: ظرفیت‌های شهر جهانی مبل و منبت و تلاش‌های بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز جهش تولید و توسعه پایدار اقتصادی و تجاری شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی  پنج شنبه، 12 تیر ماه در نشست با مستندسازان مبل و منبت، با بیان اینکه ملایر تنها شهرستان ایران است که دارای دو برند جهانی است، افزود: ملایر دارای موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد و راه‌های مواصلاتی فراوان بوده و با وجود راه‌آهن و شبکه ریلی، دسترسی از تمام نقاط کشور بدان مهیاست.

وی با اشاره به وجود 6 شهر تابعه و 300 هزار نفر جمعیت در این شهرستان، ادامه داد: در حال حاضر 11 واحد دانشگاهی و علمی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و در زمینه‌ مبل و منبت نیز اندیشکده تخصصی مبل و منبت در دانشگاه آزاد را فعال کرده‌ایم.

ولدی به پتانسیل قابل توجه ملایر در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و فنی و مهندسی اشاره و اظهار کرد: متخصصان ما در راستای ارائه خدمات مختلف صنعتی و کشاورزی بخصوص مبل و منبت آمادگی کامل دارند.

 فرماندار ملایر به صادرات محصولات مختلف از ملایر به اقصی نقاط دنیا طی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار برند جهانی مبل منبت، انگور ملایر نیز دارای برند جهانی و از مرغوب ‌ترین انگورهای دنیاست و صادرات کشمش آن به کشورهای آسیایی و اروپایی در حال انجام است.

وی با اشاره به توانمندی‌های این شهرستان در حوزه صنایع دستی، یادآور شد: درآمد عامه‌ مردم ملایر از راه تولید مبل و منبت است که در سال ۹۹ و در راستای توسعه پایدار اقتصادی، احداث شهرک نمایشگاهی بین‌المللی مبل منبت را در دستور کار داریم.

این مقام مسئول از آمادگی کامل هنرمندان ملایری برای ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه تولید مبل و منبت در کشور خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری ملایر، می‌توانیم میزبان خوبی برای توریست‌های خارجی و داخلی باشیم.

فرماندار ملایر وجود شهر زیرزمینی دستکند سامن، ارگ نوشیجان با 2800 سال قدمت و سایر آثار باستانی و مناظر بکر طبیعی و مکان‌های فرهنگی در ملایر را زمینه خوبی برای بازدید گردشگران عنوان کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن