اجتماعی

فرماندار ملایر: ورود افراد بدون ماسک به اماکن عمومی ممنوع است

فرماندار ویژه ملایر حضور در مراسم‌ عروسی و عزا، میهمانی‌های خانوادگی و تجمع ها را علت اصلی افزایش شیوع ویروس کرونا در این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: ورود افراد بدون ماسک به دستگاه‌های اجرایی و سایر اماکن عمومی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اماکن عمومی، تالارها و کانون‌های پرخطر را الزامی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی اولویت نخست مبارزه و کنترل کرونا است و باید در این روند مراقب سالمندان و بیماران زمینه‌ای باشیم.

فرماندار ملایر خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرائی، تاکید کرد: نسبت به نصب بنر الزامی بودن استفاده از ماسک در ورودی ادارات و بنرهای فرهنگی و بهداشتی هشدار دهنده درباره خطر شیوع ویروس کرونا در سطح شهر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرائی شدن مصوبات ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا توسط مدیران، لازم ‌الاجراست و با هرگونه کوتاهی مدیران در این زمینه به طور جدی برخورد می‌شود، توسعه خدمات الکترونیک در سطح ادارات و نهادها در راستای مقابله با کرونا را ضروری دانست.

این مقام مسئول تصریح کرد: حفظ سلامت مردم خط قرمز ماست و با کسانی‌ که دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قضایی و انتظامی می‌شود، در همین راستا مدیران برای کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارات و ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع از خدمات الکترونیک استفاده کنند.

مالکان در ملایر مجاز به افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها هستند

ولدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و جلوگیری از افزایش اجاره بها، خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه در شهرستان‌هایی چون ملایر، مالکان مجاز به افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها هستند و تمامی مشاوران املاک در ملایر موظف به رعایت این مصوبه بوده و در صورت تخلف، با متخلفان برخورد قانونی صورت می ‌گیرد.

فرماندار ملایر بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی‌ها بر توزیع کالاهای اساسی مردم، بازار و داروخانه‌ها تاکید کرد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد اطلاع ‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، باید از صفر تا صد تهیه و توزیع کالا نظارت شود و در این حوزه از ظرفیت بسیج، هیات اندیشه ورزان جوان و بازرسان افتخاری در این شهرستان برای نظارت‌ها استفاده شود.

وی ممنوعیت برگزاری مراسم در آرامستان‌ها، چاپ اعلامیه فوت و عدم حضور در مراسم‌های شادی و عزا را از محدودیت‌های جدید ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: اداره صنعت و معدن موظف است نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از برگزارکنندگان عروسی در تالارها تعهد بگیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: چنانچه به واسطه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، به وضعیت قرمز برسیم، محدودیت فعالیت یک هفته‌ای را با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در استان و کشور اعمال می‌کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن