اقتصادی

جذب اعتبارات عمرانی برای پنج روستای اولویت دار ملایر

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان همدان از جذب اعتبارات قابل توجه از طریق وزارت کشور برای پنج روستای اولویت دار ملایر از جمله ” انوج” خبر داد.

حجت الاسلام احد آزادی ‌خواه در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، انجام اقدامات عمرانی در روستاها را طی سال های گذشته چشمگیر دانست و گفت: در هر شرایطی اجرای کارهای عمرانی در روستاهای این شهرستان تعطیل بردار نیست و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات جذب شده اخیر، در بودجه دهیاری آمده و در حوزه عمرانی هزینه می شود، خواستار مشارکت شورای اسلامی روستاها در اجرای این طرح ‌ها شد.

آزادی ‌خواه با اشاره به تشکیل جلسه نمایندگان با دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و تعیین تکلیف قیر یارانه ای به زودی، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش های هر ساله و تخریب پل ها و راه های بین مزارع، به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم با فعال کردن مجموعه ای در هر استان چندین دستگاه و ماشین آلات به همین منظور دپو شود.

نماینده ملایر در بخش دیگری از سخنان خود بر حل مشکلات منطقه کوچه کارخانه قند در شهر ملایر تأکید کرد و گفت: در نشست بررسی مشکلات کوچه کارخانه قند که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ادارات ملایر برگزار شد، مصوبات این نشست را لازم الاجرا دانستیم و از مدیران خواستیم هرچه سریعتر نسبت به اجرائی شدن این مصوبات و حل مشکلات این منطقه اقدام کنند.

آزادی ‌خواه حل مشکلات گاز کوچه کارخانه قند را ضروری دانست و با اشاره به محدودیت شهرداری با توجه به کارگاهی بودن و استفاده تجاری در این منطقه و زیستگاه غیررسمی بودن آن، ساماندهی ورودی و معابر این منطقه را از شهرداری خواستار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان احداث و ترمیم پل در این منطقه به همت جهاد کشاورزی و با مشارکت منابع امور آب شهرستان با اعتباری حدود ۵ میلیارد ریال را خدمت بزرگی برای تسهیل در عبور و مرور گلخانه های مستقر در این منطقه و بهبود و رونق منطقه کوچه کارخانه قند عنوان و بیان کرد: به تازگی نیز ۴ میلیارد ریال برای جمع آوری آب های سطحی و جدول ‌گذاری اختصاص یافت که در مجموع 10میلیارد ریال برای ترمیم این منطقه هزینه می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن