اقتصادی

کارخانه گردی درکنار روستا گردی

نماینده مردم تویسرکان درنشست خبری بااصحاب رسانه این شهرستان گفت :
در طی این دو دوره که نماینده مردم شریف تویسرکان بوده ام سعی کردم مسائل و مشکلات مردم را طی سال‌های مسوولیتم در تویسرکان به صورت چهره به چهره با حضور مسوولان در برنامه روستاگردشی بررسی کنم و خوشبختانه در راستای حل این مشکلات اقدامات لازم را درحد توان وقانون انجام داده ام
وبه یاری خدا از این به بعد اجرای طرح کارگاه و کارخانه گردی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان تویسرکان درکنار روستا گردی انجام خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین محمدمهدی مفتح بابیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا شکل ارتباط گیری در روستا و مسجدگردی تغییر خواهد کرد افزود:باتوجه به شعار (جهش تولید) از سوی رهبر معظم انقلاب دو مشکل عمده کشور بیکاری و تورم است که باید راه حل ریشه‌ای برای این دومشکل پیدا شود وفعلا بهترین راه حل افزایش تولید در هر سه بخش کشاورزی ، صنعت وخدمات میباشد.

درادامه این نشست نماینده مردم تویسرکان درپاسخ به سه سوال خبرنگار پایگاه خبری همدان پاسخ داد :

وضعیت مسکن

نماینده مردم تویسرکان تصریح کرد:دولت هیچ اقدام قابل توجهی در دوره کاری هفت ساله‌اش نداشته است ومتاسفانه تورم درمسکن باعث مشکلات عدیده ای برا مردم شده است وهمانگونه که ما اذعان داریم رسیدگی و ساماندهی وضعیت مسکن وظیفه دولت است ولی دولت متاسفانه در مدت هفت سال کار خود هیچ اقدام قابل توجهی در خصوص افزایش عرضه مسکن نداشته است.

مفتح با تأکید براینکه مسکن همانند هر کالای دیگری تابع عرضه و تقاضاست افزود:هر زمان عرضه مسکن کم باشد تقاضا زیاد می شود و طبیعی است که این موضوع قیمت مسکن را افزایش می‌دهد.
مفتح گفت :عدم افزایش عرضه مسکن و افزایش بالای قیمت تمام شده مسکن و بازار سیاهی که یک عده سوداگر به آن دامن می‌زنند همه موجب یک نابسامانی شدیدی در قیمت مسکن شده است به نحوی که ستاد کرونا اقدام به تعیین حداکثر رشد قیمت ها برای اجاره بها کرداما این اقدام یک علاج موقت است.
 
نماینده مردم تویسرکان ادامه داد:اقدام اساسی دولت دراین میان می‌تواند عرضه مسکن باشد بشکلی که دولت مسکن ارزان قیمت مانند مسکن مهر البته باحل مشکلات قبل طراحی نماید.

نظر ایشان درمورد صحبت‌های آقای رئیسی درمورد شناسایی فسادهای مالی وحمایت ازخبرنگاران

مفتح تاکیدکرد:  اقدامات آقای رئیسی در قوه قضاییه باعث اعتماد مردم به قوه قضائیه شد چون قوه قضائیه ما یک قوه اسلامی است و برخورد با مفاسد اقتصادی در بین مردم امید زیادی را ایجاد کرده و این اقدامات با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.
مفتح خاطرنشان کرد: نباید در سیستم اداری جامعه دینی فساد باشد اگر فسادی هست باید از سیستم اداره کشور ریشه‌کن شودو حمایت از طرح (سوت‌زنی) از سوی قوه قضاییه قابل تقدیر است کسانی که مفاسد را معرفی می‌کنند باید حمایت و مورد تشویق قرار گیرند به نحوی که در دین مبین اسلام آمده که هر مسلمان خودش دیده‌بان است و نسبت به آنچه می‌بیند مسوول است و اگر هم اقدامی نکند در نزد خداوند باید پاسخگو باشد.

نظر نماینده مردم تویسرکان درمورد جابه جای آرامستان تویسرکان

مفتح تاکیدکرد: بنده از تصمیم قانونی حمایت می‌کنم و بحث آرامستان جز اختیارات شورای شهر است شورای شهر بر مبنای کارشناسی قانونی تصمیم بگیرد همه باید از قانون حمایت و تبعیت کنند.

مفتح درپایان این نشست گفت: مکان آرامستان جایی باید باشد که برای رفت وآمد مردم مشکل ایجاد نشود زیرا این امر سبب فراموشی تدریجی سنت زیارت اهل قبور می‌شود وموقعیت جغرافیای و مسائل زیست محیطی و همچنین ارزش املاک آن منطقه باید مورد توجه قرار گیرد البته زمین وقفی برای آرامستان هم داده شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن