اجتماعی

اپلیکیشن “ملایر ما” خلاء اطلاعیه‌ها و بنرهای متوفیان را پر می کند

شهردار ملایر گفت: با توجه به شدت گرفتن مجدد شیوع ویروس کرونا در کشور و ملایر از چاپخانه داران تقاضا کرد مجدانه همکاری های لازم را داشته باشند و از چاپ کارت و بنر عروسی و درج تاریخ و زمان در اعلامیه ها پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حسین بابائی، یکشنبه 15 تیر ماه در جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات آرامستان بهشت هاجر و بهره برداری از اپلیکیشن ” ملایر ما ” که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، چاپخانه داران و جمعی از مسئولین برگزار شد، افزود: با این اقدام از تجمع بازماندگان متوفیان و گسترش ویروس کرونا جلوگیری به عمل می آید.

وی اظهارکرد: با توجه به دستور دادستان ملایر مبنی بر غیر قانونی شدن نصب بنرها و اطلاعیه هایی با محتوای ” ای خاک حرامت باد، حلالم کنید و …” چاپخانه داران باید از چاپ اینگونه بنرها و آگهی ها اجتناب کنند، شهرداری نیز از نصب اینگونه بنرها جلوگیری می کند.

بابائی ادامه داد: در همین راستا با بهره برداری از اپلیکیشن ” ملایر ما” که حاوی مسائل فرهنگی، اجتماعی و خدماتی است، شهروندان با فرهنگ ملایری می توانند از محتویات موجود در آن با موضوعات مختلفی از قبیل حمایت از خانواده ها، امور فرهنگی و مذهبی، حمایت از حیوانات، خدمات بخش اداری بهشت هاجر، شناسایی قبور در بهشت هاجر، خبر رسانی مراسمات بهشت هاجر و… بهره مند شوند.

شهردار ملایر گفت: این اپلیکیشن می تواند خلاء اطلاعیه ها و بنرهای مرتبط به مراسمات بهشت هاجر را پر کرده و  از لحاظ نظافت عمومی شهر، زشتی های بصری و هزینه های وارده به خانواده ها جلوگیری کند.

وی با اطمینان بخشی به چاپخانه داران در خصوص عدم انحصاری بودن اپلیکیشن ” ملایر ما ” و مشارکت همه چاپخانه داران در تقویت کمی و کیفی آن، خاطرنشان کرد: همکاری در این زمینه به نفع شهروندان ملایری است.

بابائی افزود: یکی از جمله مشکلات آرامستان بهشت هاجر، بازشدن ورودی غسالخانه است که تجمع مردم را به دنبال دارد و مقرر شده به علت شیوع مجدد ویروس کرونا به زودی بسته شود.

وی اظهارکرد: تردد خودروها به سمت قبور از جمله مشکلات دیگر بهشت هاجر است که مقرر شد روزهای پنجشنبه از ورود خودروها به سمت قبور ممانعت به عمل آید، از سوی دیگر تجمع مردم و بازماندگان متوفیان در محل دفن اجساد از جمله مشکلات دیگر بهشت هاجر بود که مقرر شد خاکسپاری در دو قطعه و با فاصله انجام گیرد.

شهردار ملایر پیشنهاد داد: با نصب بنرهای آگاهی بخشی به مردم در خصوص عدم کمک های مالی و غیر مالی به سودجویان، اخاذی کنندگان و متکدیان مستقر در بهشت هاجر و سطح شهر، به منظور فرهنگ سازی و ریشه کنی این معظل اجتماعی اقدام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه هر یک از اعضای جلسه، طرح ها و پیشنهادات و انتقادات خود را ارائه کردند و مصوب شد به دلیل آنکه تاکنون تعداد چاپخانه داران به حد نصاب 50 واحد نرسیده و صنف مجزایی نداشته اند، برای این قشر صنف مجزا تعریف و مراحل قانونی آن طی شود.

همچنین مقرر شد افرادی که بدون أخذ مجوز به صورت آشکار و یا زیرزمینی اقدام به چاپ اعلامیه ها، بروشورها و … می کنند، شناسایی و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر معرفی شوند تا با همکاری اداره اماکن و مجمع امور صنفی نسبت به پلمب آنها اقدام شود و در صورت وجود گزارش و بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، با چاپخانه داران متخلف برخورد قانونی صورت پذیرد. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن