اجتماعیسلامت و پزشکی

مساعدت 110 میلیون تومانی خیرین سلامت ملایر برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: تکمیل، توسعه و بازسازی پروژه های مراکز بهداشتی و درمانی، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و هدایت خیرین در این راستا، مددکاری، مشاوره و راهنمایی بیماران سخت درمان نیازمند، آموزش و پیشگیری از بیماری ها و اشاعه فرهنگ ارزشمند و خداپسندانه اهدای عضو، اهم اهداف این مجمع به شمار می رود.

دکتر عباس آذرهمایون در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: به همین منظور در سه ماهه سال جاری اعضای این مجمع بیش از 110 میلیون تومان برای ساخت و ساز مراکز بهداشتی و درمانی واریز داشته اند.

وی از واریز 43 میلیون تومان بابت پیشگیری و محافظت از ویروس کرونا، واریز 80 میلیون تومان بابت افتتاح حساب وام قرض الحسنه مساعدت به بیماران نیازمند، واریز 43 میلیون تومان بابت تهیه سبد کالا ماه رمضان و هفت میلیون تومان برای تهیه کپسول اکسیژن، خبر داد.

آذرهمایون با بیان اینکه در سال جاری به همت اعضای این انجمن 68 میلیون تومان برای کمک به بیماران سخت درمان نیازمند واریز شد، گفت: مشارکت های مربوط به صندوق صدقات در سه ماهه اول دو میلیون و 350 هزار تومان بوده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به اینکه مبلغ مربوط به مشارکت های مردمی قلک ها در 3 ماهه امسال 50 میلیون تومان بوده است، اظهارکرد: در سال جاری تاکنون 96 نفر به واحد مددکاری مراجعه کرده اند و تعداد پرونده تشکیل شده برای کمک هزینه شیمی درمانی 16 مورد بوده که به 14 مورد مبلغ 19 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت شده است.

آذرهمایون خاطرنشان کرد: واریز دو میلیون و 300 هزار تومان به عنوان کمک های موردی برای تهیه دارو، تهیه 218سبد غذایی ویژه ماه رمضان  بسته به ارزش55 میلیون تومان، ذبح 3 رأس گوسفند به ارزش 10 میلیون تومان، معرفی 65 نفر معرفی به مراکز درمانی، پزشک، آزمایشگاه و توزیع 100 پرس غذای گرم و نذورات در ماه رمضان، از جمله عملکرد مجمع خیرین سلامت به شمار می رود.

وی به در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، کپسول اکسیژن، واکر، تخت بیمارستانی به 32 بیمار نیازمند  و معرفی 4 بیمار برای دریافت تسهیلات وام قرض الحسنه به مبلغ 20 میلیون تومان اشاره کرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر از افتتاح حساب قرض الحسنه به میزان هشت میلیون تومان اهدایی دو نفر از خیرین برای اهدای وام قرض الحسنه به بیماران نیازمند و مساعدت در تهیه پرتز چشم کودک ۴ ساله به میزان 4 میلیون تومان، خبر داد.

آذرهمایون در خصوص اقدامات و فعالیت اعضای مجمع خیرین سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: خریداری و اهدای 150عدد ماسک جراحی، سه لایه و معمولی، 18 دست لباس سرهمی شامل محافظ، یکسره، بادگیر و پرستاری به ارزش 40 میلیون تومان، تهیه 14 گالن مایع ضدعفونی کننده سطوح، خریداری دستکش لاتکس و معمولی مختلف به ارزش78 میلیون تومان، تهیه322عدد ژل ضدعفونی کننده دست،150عدد آستینک،150 عدد شیلد و مشارکت نقدی و 43 میلیون تومانی اعضای مجمع در زمان پیشگیری از کروناصورت پذیرفت.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در مورد تجهیزات پزشکی اهدایی از سوی اعضا، بیان کرد: یک دستگاه تشک مواج از طرف خانواده خیر مرحوم مهدی بشیری، یک دستگاه ساکشن و یک دستگاه کپسول اکسیژن از طرف علی تقوی، یک دستگاه ویلچر از طرف اصغر بهزادی به کلینیک فخریه اهدا و 5 دستگاه کپسول اکسیژن 10 لیتری به نیابت از حاج حسن هندی و حاجیه خانم مظاهری از طرف جمعی از خیرین به ارزش هفت میلیون تومان، تهیه و اهدا شد.

این مقام مسئول از اهدای یک دستگاه ویلچر از طرف محمود کرباسی، اهدای تابلوی قلم زنی از طرف زهرا غلامی به نیابت از سلطنت جوادی، اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن به نیابت از افسر دانیالی،  به ارزش یک میلیون و 400 هزار تومان و اهدای 2 دستگاه کپسول اکسیژن به نیابت از مهردخت پاکبین، خبر داد.

وی یادآورشد: اهدای سه دستگاه کپسول اکسیژن 10 لیتری از طرف ” زرین وحید پور” به نیابت از حمید و سهیلا و کرمرضا صاحب الزمانی،   اهدا یک دستگاه ویلچر توسط عبادالله روزبهانی، بازدید از بیمارستان 96 تخت خوابه روستای جوراب به همراه نمایندگان مجلس، بازدید از بخش آندوسکوپی و فیزیوتراپی خیرساز بیمارستان امام حسین(ع) و بازدید از دو پروژه در حال ساخت خیرین، در 3 ماهه نخست سال رقم خورد.

آذرهمایون از شروع عملیات احداث فیزیوتراپی بیمارستان امام حسین(ع)  به همت خیران بتول جعفری و فاطمه جعفری و واریز مبلغ 70 میلیون تومان برای ادامه کار پروژه آندوسکوپی توسط دکتر پریناز زند اسرار خبر داد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به واریز مبلغ 40 میلیون تومان برای پروژه ان آی سی یو بیمارستان مهر، در مورد فعالیت های فرهنگی انجام شده، افزود: برگزاری مسابقه قرآنی در فضای مجازی در ماه مبارک رمضان و اهدای جوایز به پنج نفر از برندگان، تقدیر از معلمان افتخاری مجمع خیرین سلامت، دیدار و ملاقات با خانواده های اهداکنندگان عضو شامل شبیر جافری، محمد محمودی و فرهاد کلبعلیان و تقدیر از خانواده هایشان، برگزاری کلاس های آموزش و پیشگیری و اطلاع رسانی مسائل بهداشتی و پیشگیری از طریق فضای مجازی، اهم اقدامات ما در 3 ماهه نخست سال جاری بوده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن