اجتماعیسلامت و پزشکی

محدودیت نداریم/ مردم خودشان رعایت کنند

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه توصیه اصلی و مهم در شرایط قرمز کرونا، رعایت مردم و توجه آنان به نکات بهداشتی است، گفت: باتوجه به اعلام شرایط قرمز، هیچ‌گونه محدودیتی اعمال نشده و تنها تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا یعنی اجباری شدن ماسک و ممنوعیت برگزاری مراسم در دستور کار وجود دارد.

حسین افشاری در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تعطیلی 1 هفته‌ای شهرستان البرز از سوی فرماندار ویژه این شهرستان به‌دلیل اعلام  وضعیت قرمز ، بیان کرد: شهرستان همدان هنوز به وخامت اوضاع کرج نرسیده و نیازی برای اجرای این طرح در همدان نیست.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر شهرستان همدان در چهارچوب مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا فعالیت و نظارت می‌کند، عنوان کرد: براساس نظر کارشناسان، استفاده از ماسک، 80 درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند؛ از این رو به کارگیری از ماسک و عدم برگزاری انوع مراسمات به شدت به همشهریان توصیه می‌شود.

افشاری با اشاره به برگزاری زیرزمینی مراسمات به‌دلیل ممنوعیت فعالیت تالارها، تصریح کرد: متاسفانه اهمیت و تاثیر عدم برگزاری مراسمات در کاهش میزان آمار مبتلایان به کووید-19 در بین مردم فرهنگ سازی نشده است؛ با وجود برخوردهای جدی قضایی، باید توجه داشت که حاکمیت نمی‌تواند در زندگی شخصی افراد وارد شود

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن