اجتماعی

رشد خشونت خانگی زیر سایه محدودیت‌های کرونایی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از ثبت ۱۸۴ مورد همسرآزاری و ۸۹ مورد کودک آزاری از طریق تماس با اورژانس اجتماعی(۱۲۳) در ۳ ماهه ابتدای سال‌جاری خبرداد.

زهره بختیاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تاثیر قرنطینه خانگی و اتفاقات ناشی از کروناویروس بر افزایش آمار خشونت خانگی، بیان کرد: براساس تماس مردم با اورژانس اجتماعی(۱۲۳) در ۳ ماهه نخست سال، ۷ مورد معلول آزاری، ۹ مورد سالمندآزاری، ۸۹ مورد کودک و ۱۸۴ مورد همسر آزاری گزارش شده است.

وی در رابطه با مردآزاری توسط همسران نیز خاطرنشان کرد: آمار مرد آزاری به دلیل عدم مراجعه آقایان به مراجع ذی‌صلاح پنهان است اما این به معنی نبود این اتفاق نیست؛ لازم به ذکر است آمارهای ثبت شده در این رابطه بسیار ناچیز هستند.

وی با بیان اینکه خدمات سیاراجتماعی شامل خودروهای ویژه نیز مواردی در رابطه با خشونت‌های خانگی ثبت کرده‌اند، گفت: این خودروها برحسب وظیفه در سطح شهر مستقر و گاها مشغول گشت زنی هستند؛ از این رو برلساس مشاهدات و گزارشات مردمی، ۸۸ مورد کودک آزاری، ۳۷ مورد همسرآزاری، ۵ مورد معلول و ۷ مورد سالمند آزاری ثبت شده است.

بختیاری با اشاره به انواع گوناگون کودک آزاری، عنوان کرد: همواره کودک آزاری در چهار نوع آزار جنسی، فیزیکی، غفلت و عاطفی صورت می‌گیرد؛ عمده کودک آزاری‌ها در استان از نوع آزار جسمی یا فیزیکی بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از تشکیل ۹۵ پرونده کودک آزاری در سازمان بهزیستی و مداخله دربحران خبرداد و افزود: در ۳ ماه نخست سال بهزیستی در ۸۷ مورد همسر و ۳ مورد سالمند آزاری مداخله داشته و پرونده تشکیل داده است.

وی با تاکید براینکه عمده مداخلات در بحران درون سازمانی است، مطرح کرد: ارجاء پرونده به مقام قضایی برحسب موضوع متفاوت است؛ لازم به ذکر است گاها دستگاه قضا از موارد خشونت خانگی خود مطلع شده و به سازمان بهزیستی اطلاع می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن