سلامت و پزشکی

توان پذیرش بیماران کرونایی با ظرفیت ۴ برابر موجود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان شمار مبتلایان به کووید-۱۹ دراستان را ۲ هزار و ۹۰۶ نفر اعلام کرد.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه بیمارستان‌های استان ۴ برابر وضعیت موجود نیز ظرفیت پذیرش و خدمات رسانی به بیماران را دارند، مطرح کرد: تنها نگرانی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا کمبود دستگاه اکسیژن ساز بود که از مدتی پیش این مشکل با تهیه تعداد قابل قبولی از این دستگاه مهم برطرف شد.

وی مبتلایان مربوط به شهرستان همدان را هزار و ۲۳۳ نفر خواند و افزود: متاسفانه از زمان ورود کروناویروس تاکنون، ۳۴۸ نفر از هم‌استانی‌ها به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

کرمی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در برخی از استان‌های کشور، عنوان کرد: این اقدام هیچ‌گاه در لیست برنامه ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی نبوده است چراکه برپایی این دسته از بیمارستان‌ها تنها درصورت بروز ضعف شدید در زیرساخت‌ها و بحرانی شدن اوضاع امکان پذیر است.

وی ادامه داد: رویکرد ما کنترل و مدیریت این بیماری است؛ ازاین رو با توجه به مراکز ۱۶ ساعته، سعی می‌شود تا افراد مشکوک و یا مبتلا به کروناویروس از مراجعه به بیمارستان اجتناب کرده و تا حد امکان در منزل دوران نقاهت خود را بگذرانند و تنها افرادی که مشکل حاد تنفسی دارند مورد پذیرش بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن