اقتصادی

تعزیرات از مصوبه ستاد ملی کرونا شانه خالی کرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به مصوبه ستادملی مبارزه با کروناویروس مبنی بر الزام افزایش میزان اجاره ‌بها تا سقف ۲۰ درصد در کلانشهرها، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی ورود پیدا نمی کند.

داریوش جودکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین ، در رابطه با مصوبه ستادملی مبارزه با کروناویروس مبنی بر الزام افزایش میزان اجاره‌بها تا سقف ۲۰ درصد و الزام نظارت بر اجرای این مصوبه به‌واسطه سازمان تعزیرات حکومتی، بیان کرد: دستگاه قضایی ازجمله دادستان شخصا ورود پیدا کرده و نظارت کند.

وی ادامه داد: تاکنون ازسوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور چیزی در این رابطه به استان ابلاغ نشده است.جودکی عدم اطلاع رسانی و خبری نشدن دلیل عدم اجرای مصوبه ستادملی را به نفع مردم خواند و افزود: درصورت رسانه‌ای شدن این اخبار مردم عملکرد بدتری را در رابطه با گرانی مسکن درپیش می‌گیرند.

با تعزیرات حل میکنیم

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه نظارت بر مصوبه افزایش اجاره‌بها تا سقف ۲۰درصد درکلانشهرها براساس دستور ستادملی مقابله با کرونا، برعهده سازمان تعزیرات حکومتی است، گفت: این مسئله بین دادستانی و تعزیرات حل شدنی است.

حسن خانجانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، تصریح کرد: در جلسات اخیر مقرر شد تا درصورت گزارش تخلفات مربوطه ازسوی اتحادیه مشاورین املاک و سازمان صمت، دادستانی شخصا به آن ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: در طی نامه‌ای از سوی دادستانی به اتحادیه املاک و سازمان صنعت،معدن و تجارت، این دو ارگان موظف به بازرسی و سرکشی به بنگاه‌های املاک بوده تا درصورت مشاهده انجام خلاف دستور ستادملی مقابله با کرونا، به دادستانی گزارش دهند.

لازم به ذکر است، براساس سخنان رئیس قوه قضائیه، مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با تنفیذ مقام معظم رهبری شکل قانونی پیدا کرده و لازم‌الجرا هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن