اجتماعی

امکان ذبح دام‌های قربانی فقط در کشتارگاه‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان از مردم تقاضا کرد تا قربانی‌های خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

دکتر محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین ، با اشاره به این خبر توضیح داد: از تمام شهروندان می‌خواهیم در راستای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به هیچ وجه اقدام به ذبح نکنند و تنها در کشتارگاه‌های استان، دام‌های قربانی را ذبح کنند.

وی ادامه داد: همزمان با فرارسیدن عید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و بهداشت بر دام‌های قربانی مردم می‌کند.

دکتر رسولی عنوان کرد: با انجام اقدامات و هماهنگی لازم با سازمان‌های متولی، با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی ۱۰ اکیپ ثابت، ۱۴ اکیپ سیار با ترکیب ۹ دامپزشک، ۲۹ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۱ ناظر شرعی، ذبح دام‌های قربانی شهروندان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هر سال بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند و تاکید میگردد متولیان و متصدیات این مراکز تمام دام‌های اهدایی و تهیه شده را در کشتارگاه‌ها ذبح‌ کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن