اجتماعی

جراحی زیبایی حیوانات در همدان، باب نیست

مدیر کل سازمان دامپزشکی استان همدان با اشاره به جراحی زیبایی در حیوانات که در مدت اخیر با جنجال و واکنش‌های متفاوتی روبرو بوده است گفت: در استان همدان این دسته از جراحی‌ها جنبه درمانی دارند.

دکتر محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، بیان کرد: با توجه به مطالب منتشر شده در مدت اخیر که با واکنش‌های بسیاری متفاوت بود برخی از مردم نسبت به جراحی زیبایی در حیوانات خانگی خود به دامپزشک مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به برخی از این جراحی‌ها ادامه داد: افتادگی پلک، گوش و برخی از بدفرمی‌ها از عوامل مختلف در جراحی حیوانات است که البته در استان همدان این نوع از جراحی‌‌ها جنبه درمانی برای رفع اذیت از حیوان دارد.

دکتر رسولی تصریح کرد: این مسئله در هر استان با توجه به وضعیت فرهنگ و اعتقادات خاص خود متغیر است که در همدان معمولا جراحی زیبایی برای حیوانات انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه هزینه جراحی حیوانات نیز از سوی سازمان دامپزشکی اعلام می‌شود که نسبت به هر عمل مبلغ آن متغیر است‌.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در پایان با بیان اینکه برخی از کلینیک‌‌های دامپزشکی با موسسات حمایت از حیوانات در ارتباط هستند یادآور شد: بسیاری از دامپزشکان نیز برای رفع اذیت از حیوانات برخی از جراحی‌ها را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

۱۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۰۱:۳۲ ب.ظ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن