اجتماعی

فقر سطح کیفی و محتوایی آموزش دروس در رسانه ملی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از فقر سطح کیفی و محتوایی آموزش دروس در رسانه ملی به‌دلیل غافلگیری نظام آموزشی با ورود کروناویروس به کشور و تعطیلی مدارس در سال تحصیلی گذشته، خبرداد.

نعمت‌الله بحیرایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید از شهریورماه و فعالیت اکثر مدارس در غالب برنامه شاد باتوجه به عدم دسترسی تعدادی از دانش‌آموزان به امکانات موجود، مطرح کرد: عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به گوشی‌های هوشمند و به دنبال آن برنامه شاد، به معنای دورماندن از تحصیل نیست؛ لازم به ذکر است آموزش تلویزیونی در سیمای استان‌ها و شبکه آموزش، تولید و توزیع جزوات، درسنامه و گاها تدریس حضوری از جمله روش‌های پیش بینی شده برای این دسته از محصلان هستند.

وی با بیان اینکه اکثر دانش‌آموزان محروم از برنامه شاد روستایی هستند، عنوان کرد: مدارس در این مناطق براساس دستورالعمل مناطق زرد، به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار و مانع از دورماندن این دسته از محصلان از درس می‌شود.

بحیرایی با اشاره به انتقادها و مشکلات موجود در آموزش تلویزیونی سال تحصیلی گذشته، تصریح کرد: درسطح کلان، مشکلات و نواقصی در سطح کیفی و محتوایی دروس ارائه شده در رسانه ملی وجود داشته است که همگی به دلیل غافلگیری آموزش و پرورش در شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا بوده است؛ این درحالیست که سطح آموزش در استان مفید و رضایت بخش بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: با قطعیت می‌توان گفت که در سال تحصیلی پیش رو هیچ مشکلی در آموزش تلویزیونی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به هزینه قابل توجه اعطای گوشی‌های هوشمند به منظور دسترسی دانش‌آموزان به برنامه شاد،اظهار کرد: در این راستا با کمیته امداد، خیرین و سایر ارگان‌های مسئول در این رابطه مذاکراتی صورت گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن