سلامت و پزشکی

۷۶۷ دیالیزی نیازمند پیوند کلیه

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: ۷۶۷ بیمار دیالیزی نیازمند پیوند کلیه هستند.

ابوالفتح میرزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین ، مطرح کرد: از ابتدای سال تا کنون متاسفانه ۱۱۸ بیمار نیازمند به کلیه به آمار انجمن افزوده شده و این در حالیست که تنها ۷ مورد پیوند کلیه در مرکز تهران داشته‌ایم؛ لازم به ذکر است به دلیل ورود کروناویروس، پیوند کلیه از بهمن ماه در استان تا کنون تعطیل است

وی ادامه داد: به طور میانگین سالانه، ۲۰ درصد به بیماران دیالیزی افزوده می‌شود و این آمار کمی نگران کننده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی از انتظار 21 بیمار در لیست پیوند خبرداد و افزود: بیماران کلیوی براساس شرایط جسمی و معاینات پزشکی درلیست انتظار دریافت کلیه قرار می‌گیرند؛ از این رو، در بین 767 بیمار نیازمند، تنها 21 نفر از آنان در لیست انتظار قرار دارند.

میرزایی خاطرنشان کرد: به طور مجموع حدود ۱۴۰۰ بیمارر دیالیزی و پیوند در استان وجود دارد که متاسفانه ۳۶ نفر از آنها به کرونا و ۲۰ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: پیوند کلیه به علت شرایط خاصی که دارد یکی از پیوند‌های سخت و مهم است که باید دارای تمام شرایط مورد نیاز باشد.

میرزایی در پایان افزود: پیوند کلیه افزون بر شرایط خاص نیازمند هزینه‌های سرسام آور است به طوری‌که برای هر بیمار برای پیوند باید بالغ بر ۷۰ میلیون تومان هزینه شود.

۲۶ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن