فرهنگ و هنر

کتاب «مجلس نامه غم»، تاریخ تعزیه استان همدان به چاپ رسید

کتاب «مجلس نامه غم» شامل تاریخ تعزیه همدان از مجموعه دانشنامه استان، تألیف «اسماعیل مجللی» در آستانه محرم امسال به چاپ رسید.
به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه پیشینه نمایش های مذهبی در استان همدان به دوران قاجار باز می گردد گفت: کتاب حاضر به تاریخ تعزیه در استان همدان اختصاص دارد و کیفیت اجراى آن را در شهرهاى استان شرح داده و دربردارنده‌ى سه مجلس فارسى و دو مجلس تعزیه‌ى ترکى است.
مصطفی قهرمانی ارشد مناطق ملایر، تویسرکان، مریانج، شورین، درگزین را در برگزاری مراسم های مذهبی میدانی استان همدان شاخص دانست و افزود: دو نسخه ترکی موجود در کتاب شامل مجلس تعزیه روز عاشورا و مجلس شهادت امام رضا (ع) است که به همت حسینعلی معصومی آماده شده است.
مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان کتاب «مجلس نامه غم» را موجب ثبت تاریخ عزاداری نمایشی در استان همدان عنوان کرد و افزود: بخشی از کتاب «مجلس نامه غم» به معرفی تعزیه خوانان و شبیه خوانان تُرک زبان، به ویژه در مناطق «درگزین» و «کبودرآهنگ» همدان پرداخته است.
وی با بیان اینکه کتاب «مجلس نامه غم» در 348 صفحه، دو فصل، تیراژ 1100 نسخه، در قطع وزیری و از سوی نشر طلایی در آستانه محرم سال جاری روانه بازار کتاب شده است افزود: فصل اول کتاب شامل تعزیه در استان و فصل دوم آن مجالس 5 گانه تعزیه را در برگرفته و کارشناس مذهبی اثر نیز حجت الاسلام رشیدی است

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن