فرهنگ و هنر

اجرای نمایش خیابانی «پروانه های منتظر» به مناسبت هفته دفاع مقدس


نمایش خیابانی «پروانه های منتظر» نوشته فرزاد لباسی و کارگردانی پگاه معصومی، با موضوع شهدای مفقود الاثر در ایام هفته دفاع مقدس به اجرا در خواهد آمد.
به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین: مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان، نمایش «پروانه های منتظر» را نگاهی متفاوت به جنگ تحمیلی دانست و گفت: این نمایش خیابانی ماجرای دختر نوجوانی به نام پروانه است که از بدو تولد، پدرش را به دلیل اعزام به جبهه های حق علیه باطل هرگز ندیده و سال ها است که منتظر برگشت اوست.
محمدرضا باباخانیان، رعایت پروتکل های بهداشتی و آشنا کردن عامه مردم با نمایش های ارزشی را دلیل خیابانی بودن نمایش «پروانه های منتظر» عنوان کرد و افزود: این نمایش در 31 شهریور و 3 مهر امسال ساعت 17 در باغ موزه دفاع مقدس و پارک مردم (روبروی درب دانشگاه بوعلی سینا) اجرا می شود.
محمدرضا باباخانیان تعداد بازیگران این نمایش خیابانی را 13 نفر عنوان کرد و گفت: محمدرضا باباخانیان، مصطفی کرمی راسخ، سید علی موسوی، ملیکا محمدی، نیکتا میرزائیان، مینا انتظام، امید خدابنده لو، پدرام معصومی، مهدیس احمدی، ترگل معصومی، فائزه زارعی، مهدی فتحیان و مژده یعقوبی نقش آفرینان این نمایش خیابانی هستند.
وی به لایه های عمیق فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: لایه های عمیق و ناگفته 8 سال جنگ تحمیلی باید با زبان های مختلف هنری و متناسب با زبان و اندیشه نسل امروز و به شکل ظریف و هوشمندانه تدوین و ارائه شود تا با اثربخشی بالا، تاریخ ارزشمند دفاع مقدس را انتقال دهد.
گفتنی است نمایش خیابانی «پروانه های منتظر» که از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان همدان می باشد و در بخش ارزیابی متون خیابانی هفدهمین «جشنواره تئاتر مقاومت» پذیرفته شده است با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، به اجرا درخواهد آمد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن