دسته‌بندی نشده

با رفتارهای تبلیغاتی با جان مردم بازی نکنید

سمیرا سبزی/روزنامه نگار

سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ شورای جهانی سالمندی را تشکیل داد و در همان سال طرحی را برای تعیین یک روز جهانی برای سالمندان ارائه داد تا اینکه در سال ۱۹۹۰ این شورا اول اکتبر را روز جهانی سالمندان تعیین کرد.

امسال نیز در ایران از ۷ تا ۱۳ مهرماه با شعار “کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان” هفته سالمندان نامگذاری شده است.

کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر سازمان بهزیستی کشور طی دستورالعملها و بخشنامه های متعددی که در سایت این سازمان بارگذاری شده مراکز شبانه روزی توانبخشی منجمله مراکز نگهداری از سالمندان را جزء مراکز با ریسک بالا و پر خطر در انتقال ویروس کوید ۱۹ طبقه بندی و تا اطلاع ثانوی قرنطینه و ملاقات ممنوع نموده است.

در بخشنامه های سازمان بهزیستی کشور به صراحت آمده است که در مراکز شبانه روزی هر نوع ملاقات تا اطلاع ثانوی ممنوع و بازدیدهای غیر تخصصی لغو بوده مگر در شرایط ضروری و آن هم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از جمله پوشش با گان، پاپوش،سربند، ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی حداقل ۲ متری و تبعات احتمالی ناشی از عدم رعایت این دستورالعمل ها را واجد مسئولیت های حقوقی و کیفری قلمداد نموده است!

 حالا در این شرایط که تعریف شده است، در شهر همدان مدیران ارشد بهزیستی استان به همراه برخی از اعضای شورای شهر به دیدار سالمندان رفتند، البته در محلی که قرنطینه و ملاقات ممنوع بوده است آن هم بدون رعایت کامل پروتکل های بهداشتی،طی بازدیدی کاملا غیر ضروری و دقیقا در مقطعی که در پیک سوم کرونا قرار داریم.

در شرایطی که اگر یک نفر از این مدیران ناقل بیماری باشد و ویروس را به یک سالمندان انتقال دهد احتمال فاجعه همه گیری را پیش رو خواهیم داشت.

در اینجا سوالاتی برای ما پیش می آید

وقتی مدیر محترمی که در راس دستگاه تخصصی بهزیستی استان است دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان متبوع خود را رعایت نمی کند از سایرین چه انتظاری میتوان داشت؟

اعضای محترم شورای شهر همدان که باز هم به انتخابات نزدیک می شویم و دید و بازدیدها برای شما آغاز شده است،خوشحال می شویم بدانیم در این سالها چند کار شاخص در حوزه مدیریت شهری در  شهر همدان در راستای رفاه سالمندان  انجام داده اید که دست به این حرکت پر خطر زدید؟

بهتر بود شوآف ها و رفتارهای تبلیغاتی را در مکان هایی اجرا میکردید که با جان مردم بازی نکنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن