اقتصادی

خروج مدیریت ارز دولتی از دست حکومت، دلیل گرانی محصولات دامی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم، بازگرداندن شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهادکشاورزی را مهم ترین راهکار برای برقراری ثبات در بازار تولیدات دامی به ویژه تخم مرغ دانست.

احدآزادیخواه در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به بازار نابسامان نهادینه و محصولات دامی به ویژه تخم مرغ، بیان کرد: این بی ثباتی حاصل 3 رویداد نادرست در بحث محصولات کشاورزی و دامی از سوی دولت است که با مرور زمان، امروزه باعث ایجاد بازاری آشفته در سطح کشور شده است.

نماینده مردم ملایر درخانه ملت، عدم سیاست گذاری صحیح در تولید و صادرات را اولین عامل در ایجاد این آشفته بازار خواند و تصریح کرد: آزاد و ممنوع کردن صادرات بدون برنامه ریزی و زمانبندی دقیق باعث شده تا در مدت زمان طولانی، در تامین نیاز بازار با مشکل مواجه شویم.

وی بی نظمی شدید در ارز 4200 تومانی ویژه نهاده‌های دامی و خروج مدیریت آن از دست حکومت را عامل مهم دیگر بی ثباتی در بازار محصولات دامی دانست و افزود: تکرار رویدادی غیرقانونی همانند تخصیص3 هزار میلیارد ارز به برخی ازواردکنندگان، بدون ورود ذره‌ای نهاده به کشور و بلاتکلیفی مبالغ هزینه شده نیز از دیگر مشکلات این بازار هستند.

 عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم، بابیان اینکه ورود نهادیه به جای بازارگاه از بازار سیاه و رسیدن آن به دست تولید کننده به دلیل سوء تدبیر در مدیریت نهادینه مشکل سوم بازار آشفته محصولات دامی است، عنوان کرد: تمام موارد ذکر شده در کمیسیون کشاورزی به وزیر مربوطه داده شده است اگرچه تاکنون باوجود ارائه تذکرات هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

آزادیخواه دررابطه با راهکار برقراری ثبات و آرامش در بازار محصولات دامی، اظهار کرد: انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت صمت به جهادکشاورزی درشرایط کنونی تنها راهکار برقراری ثبات در این بازار است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن