اجتماعی

موافقت وزیر نفت با گازکشی به سه روستای ملایر

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت با گازکشی به سه روستای زیر ۲۰ خانوار خوش آباد، قشلاق پیرحیاتی و گلدسته از توابع شهرستان ملایر موافقت کرد.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، گازکشی به این روستاها و بهره مندی روستاییان از نعمت گاز را ضروری خواند و مردم را شایسته برخورداری از نعمتهای نظام و انقلاب دانست.

وی با اشاره به برگزاری جشن اتمام گازرسانی به روستاها در استان همدان به عنوان یکی از استان های پیشرو، اظهارکرد: با توجه به شیب بالای مهاجرت معکوس به روستاها، پیش بینی می شود در سرشماری سال آینده، تعداد خانوار این سه روستا از ۲۰ خانوار عبور کند.

آزادی ‌خواه با بیان اینکه ارائه امکانات به این روستاها می تواند روند مهاجرت را تسهیل و تسریع کند، افزود: طبق اولویت از وزیر نفت درخواست گازکشی به این سه روستا را داشتیم که با این درخواست موافقت شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه به موافقت مجلس با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه خرید تضمینی گندم نیست و کالاهای راهبردی چون کشمش را نیز شامل می‌شود.

آزادیخواه با بیان اینکه برنامه دولت در حال حاضر خرید تضمینی گندم است، افزود: دولت برای خرید تضمینی کشمش برنامه ندارد و به دلیل راهبردی بودن این محصول، باید راهی برای خرید کشمش پیدا کنیم.

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی امنیت غذایی و انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر را بالا می‌ برد، خاطرنشان کرد: کشمش یکی از محصولات مهم و اساسی شهر جهانی انگور بوده و بیش از نیمی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است، بنابراین اولویت مجلس بر شامل شدن کشمش در خرید تضمینی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن