اقتصادی

از قضا سرکنگبین صفرا فزود!

این روزها حال اقتصاد کشور خوب نیست؛ مهمان ناخوانده جهانی (کرونا) از یک سو و تحریم‌ها و بحران‌های ناشی از آن هم از سوی دیگر بیشتر جوانب زندگی به خصوص معیشت و اقتصاد را در شوک باور ناپذیری فرو برده است.
متاسفانه باور اشتباهی هم وجود دارد که برخی مسئولین حمایت از تولید را تنها مخصوص بنگاه هایی می‌دانند که محصولات فیزیکی و قابل رویت دارند و بنگاه های خدماتی را نادیده میگیرند.
شاید یکی از مهم‌ترین مشاغل آسیب دیده در این شرایط، کانون‌های آگهی و تبلیغات بوده‌اند، آنهایی که زمان طلایی درآمد خود را به واسطه کاهش شدید مسافرت‌ها، تحریم و عدم ورود برندهای بین‌المللی و بی انگیزگی شرکت‌های داخلی در بازاری بی رقیب و کاهش فروش و در نتیجه بی‌ میلی جهت هزینه کرد برای تبلیغات و بالا رفتن بیش از حد هزینه‌های اولیه همچون کاغذ، بنر و عوارض وغیره تا حد زیادی آنها را به مرز ورشکستگی نزدیک کرده است.
در چنین شرایطی از تمامی نهادهای کشوری و لشگری مخصوصا آنهایی که خود نمادی برای مبارزه با بی قانونی هستند انتظار می‌رود تمام تلاش خود را برای دست‌گیری و کمک به مشاغل آسیب دیده به کار گیرند.
متاسفانه از روزهای گذشته و برای چندمین بار شاهد نصب و اکران تبلیغات چند برند اقتصادی بر روی بیلبوردهایی در سطح شهر هستیم که این فضاها با کاربری مطلقا فرهنگی در اختیار واحدهای مربوطه در سپاه پاسداران استان همدان قرار داده شده است.
این بیلبوردها برابر قانون صرفا جهت نصب و اکران محتوای فرهنگی بوده و ورود آنها به موضوعات بازرگانی خلاف قانون است که از نهاد انقلابی سپاه پاسداران انتظار می‌رود در خصوص این موضوع توضیحات لازم را ارائه دهند.
از سوی دیگر که نمیدانیم از آن چه یاد کنیم، سستی و یا ضعف نظارتی سازمان سیمامنظر شهرداری در مقابل برخی ارگان‌ها که در این خصوص هیچگونه اقدامی نکرده‌ یا نتوانستند بکنند نیز جای سوال دیگر است.
چرا نهاد مستقیم نظارت بر این بیلبوردها به وظایف خود عمل نمیکند و با این بی قانونی برخورد نمیکند؟
آیا سازمان سیما منظر شهرداری همدان در خصوص نحوه استفاده از بیت المال که با شرط استفاده فرهنگی به سپاه پاسداران واگذار شده است، مسئولیتی ندارد؟
به نظر می رسد این اقدام، سوءاستفاده از بیت المال برای رقابت با بخش خصوصی باشد که هر ساله مبالغ هنگفتی را بابت عوارض به شهرداری پرداخت می‌کنند.
با توجه به شرایط ایجاد شده به واسطه کرونا ویروس، این اقدام خلاف قانون میتواند تیر خلاصی بر پیکر نیمه جان شده اقتصاد کانون های تبلیغاتی باشد.
امیدواریم هردو نهاد مرتبط با این موضوع در خصوص اقدام خلاف قانون صورت گرفته توضیحات قانع کننده‌ای را به جامعه رسانه‌ای وعموم مردم ارائه دهند.
یادداشت: امیربرجیان

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن