اقتصادی

تهاتر محصولات صادراتی؛ یکی از ضرورت‌های شرایط کنونی

معاون استاندار و فرماندار ملایر تهاتر محصولات صادراتی را در شرایط کنونی یکی از ضرورت‌های حوزه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعال شدن معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، گامی مثبت در راستای توسعه صادرات به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت‌الله ولدی در نشست مشترک فعالان اقتصادی و تولید و صادرکنندگان کشمش شهرستان، افزود: توسعه صادرات کشمش و تهاتر این محصول با توجه به امکان‌پذیر نبودن برگشت ارز حاصل از صادرات، یکی از مهمترین درخواست‌های این شهرستان است که این مراودات تجاری با فعال کردن رایزن‌های اقتصادی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: با فعال شدن رایزن‌های اقتصادی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در کشورهایی که دارای سفارت‌خانه هستیم، می‌توان بازارهای قدیمی صادرات را تقویت و بازارهای هدف جدید را شناسایی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر کشمش، محصولات باغی، لبنی و شوری‌جات این شهرستان نیز قابلیت صادرات دارند، بنابراین انتظار داریم افرادی که صاحب کرسی‌هایی در اتاق مشترک ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هستند، برای رفع مشکلات تجار شهرستان‌ گام‌های اثرگذاری بردارند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه برگزاری “میز کشمش” یکی از خواسته‌های مهم این شهرستان است تا از این طریق بتوانیم موانع و مشکلات این محصول مهم صادراتی را رفع کنیم، گفت: توسعه صادرات کشمش و رفع موانع موجود در مسیر صادرات این محصول مهم اقتصادی از اولویت‌های مهم کاری ماست.

ولدی خواستار کمک و حمایت معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در این حوزه و ورود جدی این معاونت در فعال‌سازی رایزن‌های اقتصادی شد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، ضرورت جامعه امروز است، از سوی دیگر طبق قانون صادرکنندگان معاف از مالیات هستند که این مشکلات باید در داخل کشور حل و فصل شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن