اقتصادی

تعطیلی روزبازارها ممکن نیست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه روز بازارها می‌تواند یکی از عوامل شیوع کرونا باشد گفت: این مجموعه محل درآمد چند هزار نفر از شهروندان همدانی بوده و‌ تعطیلی آن غیرممکن است.

ابراهیم مولوی در گفتگو با پایگاه خبری همدان آنلاین اظهار کرد: با توجه به اینکه روز بازارها نقش مهمی در اقتصاد خرد استان دارند‌ و همچنین استقبال بسیاری از مردم نشان دهنده قیمت‌های مناسب این مجموعه است نمی‌توان برای جلوگیری از شیوع کرونا آن را تعطیل کرد.

وی با بیان اینکه ازدحام جمعیت، تراکم و شلوغی در این اماکن از اختیارات مسئولان متولی خارج است ادامه داد: از آنجایی که استقبال مردم از این روز بازارها بسیار خوب بوده تنها راه رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک و مراعات شهروندان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

مولوی بیان کرد: روزبازارها از لحاظ گردش مالی و کمک به اقتصاد شهری می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و شهرداری می توانست در زمینه‌ی استقرار مکان روز بازارها و ساماندهی از لحاظ امنیت و نظم اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: تنها راه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مجموعه استفاده از ماسک و دستکش بوده و اینکه ازدحام جمعیت و تراکم دیگر از وظیفه و اختیارات بازرسان خارج است.

این عضو شورای شهر در پایان عنوان کرد: بازرسی و نظارت پارلمان شهری از روز بازارها به صورتی است که اگر فردی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در این مجموعه بی اعتنا باشد برخورد قانونی و قضایی در انتظار اوست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن