اجتماعی

تشدید نظارت ها / از معرفی واحدهای متخلف به تعزیرات تا توقیف تاکسی ها

بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا تمام محدودیت های کرونایی از امروز شنبه، ۲۶ مهر ماه، به ‏مدت یک هفته در استان همدان تمدید شد، در این مدت سینماها، باغ موزه‌ها تعطیل هستند و در ‏شهرهای با وضعیت قرمز نمازجمعه و نمازهای جماعت برپا نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، تعطیلی زیارتگاه‌ها، تکایا و اماکن متبرکه، باشگاه‌های ‏ورزشی و بدن‌سازی، قهوه خانه‌ها و کافه‌ها مجددا تمدید شده است و کلیه دانشگاه‌ها و مراکز ‏آموزش عالی، کلیه مراکز آموزش و پرورش و مدارس، کتابخانه ها،حوزه علمیه، آموزشگاه‌های ‏فنی‌وحرفه‌ای تعطیل و به صورت غیرحضوری خواهند بود.

اوضاع در ملایر اصلا خوب نیست و شمار مبتلایان به بالای 1000 نفر رسیده است، همین امر ‏سب شده تا ستا مقابله با کرونا در این شهرستان نظارت ها را تشدید کند.

بر همین اساس گشت های مشترک بازرسی، با حضور بازرسان فرمانداری ویژه، ادارات صمت، ‏شبکه و مرکز بهداشت و اتحادیه های صنفی با همراهی اصحاب رسانه ادامه داشت.

با حضور یکی از گروه های سیار از 17 واحد صنفی شامل فروشگاه مواد غذایی، بستنی فروشی، ‏قنادی، پوشاک، قهوه فروشی، پیتزا فروشی و نانوایی بازرسی به عمل آمد و سه واحد صنفی ‏متخلف به تعزیرات معرفی شد.

در این بازرسی ها که با همراهی کارشناس برنامه ریزی فرمانداری، بازرس اداره صمت، بازرس ‏بهداشت و رییس اتحادیه قنادان انجام گرفت، بر رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با ‏کرونا، کم فروشی، گرانفروشی، رعایت بهداشت محیط کار، نصب اتیکت قیمت نظارت شد.

بازرس اداره صمت با مؤثر ارزیابی کردن بازرسی های گفت: سه واحد صنفی بخاطر عدم رعایت ‏پروتکل های بهداشتی برای سه واحد صنفی فرم ثبت تخلف تکمیل و جهت اعمال قانون به ‏تعزیرات معرفی شدند.

یونس زارعی از معدوم کردن مواد اولیه تاریخ مصرف گذشته از دو واحد صنفی خبر داد و افزود: ‏به برخی واحدها هم تذکرات لازم جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با کرونا از جمله ‏پوشیدن ماسک و دستکش، فاصله گذاری اجتماعی داده و از واحدهای صنفی هم که پروتکل های ‏بهداشتی را رعایت کرده اند، تقدیر شد.

توقیف 6 دستگاه خودروی ون و تاکسی

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر نیز در بازدید از روند گندزدایی و ضدعفونی کردن ‏اماکن سطح شهر و ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، از توقیف 6 دستگاه خودروی ون و ‏تاکسی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

عظیم باویسی افزود: در این بازرسی‌ها یک دستگاه خودروی سمند خط ویژه برون شهری ملایر به ‏دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، از طریق اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر به ‏کمیسیون ماده 11 ارجاع داده شد تا با آن برخورد شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها، بیان کرد: روزانه مسیرهایی چون پارک ‏ها، پاساژها، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های تاکسی و ون و ادارات برای گندزدایی و ضدعفونی ‏مشخص شده است و بازدیدها به طور مستمر انجام می‌شود.

باویسی با بیان اینکه این بازدیدها و نظارت‌ها همچنان در دستور کار قرار دارد و نیازمند همراهی ‏و مشارکت مردم در این زمینه هستیم، افزود: برخوردهای ما با کسانی که قوانین و پروتکل‌های ‏بهداشتی را رعایت نکنند، جدی است و همه تلاش ما حفظ سلامت مردم و حمایت از کادر درمان ‏است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته بیش از 20 ‏مرحله بازرسی به صورت گشت های مشترک در نوبت صبح و عصر در سطح شهر انجام شد.

‏70 مورد بازرسی از مراکز درمانی ملایر

در راستای جلوگیری از شدت شیوع ویروس کرونا و کاهش آمار ابتلا به این بیماری، نظارت‌ها ‏توسط تیم‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و اماکن مختلف سطح شهر تشدید شده است و ‏داروخانه‌ها، مطب‌های پزشکان و آزمایشگاه‌ها، مراکز سونوگرافی، فیزیوتراپی‌ها و آرایشگاه‌های ‏زنانه زیر ذره‌بین تیم بازرسی کارشناس فرمانداری ویژه ملایر و کارشناس مرکز بهداشت قرار ‏گرفت که خبرنگاران به طور مداوم این تیم‌های بازرسی را همراهی کردند.

مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان در حاشیه این بازرسی، هدف از این بازدیدها را ‏هشدار به مردم و صاحبان مشاغل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قدردانی از زحمات و ‏همراهی آنان برای کاهش این بیماری و ریشه‌کنی ویروس کرونا عنوان کرد.

زهرا فراهانی با بیان اینکه حدود 90 درصد مراکز و اماکنی که در این مدت بازدید شد، موارد ‏بهداشتی را رعایت و نسبت به ضدعفونی محل اقدام کردند، تاکید کرد: به تعدادی از واحدها نیز ‏برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، نصب بروشورهای هشدار و ‏لزوم استفاده از ماسک، نوبت‌دهی ساعتی، هشدار و تذکرهای لازم داده شد.

وی اظهارکرد: در این هفته بیش از 70 مورد بازرسی از واحدهای ذکر شده انجام شد و عمده‌ترین ‏مشکل ازدحام جمعیت در مراکزی چون مطب‌های پزشکان، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها بود که ‏تذکرات لازم در این زمینه ارائه شد.

اینجا ” کرونا” فاتحه می خواند!

ورود به آرامستان ها ممنوع شده اما اینجا در ” بهشت هاجر ملایر”، گویا حکایت فرق می کند ‏وعلیرغم مصوبه کمیته مقابله با ویروس کرونا و لزوم بسته شدن ورودی های آرامستان ها، شاهد ‏برگزاری مراسم های شلوغ ترحیم و خاکسپاری در طول ایام هفته هستیم.

متاسفانه این نشانگر اوج بی توجهی شهروندان به قوانین ستاد مقابله با ویروس کرونا و بی قیدی ‏نسبت به مسئولیت های اجتماعی است؛ تخلفی که قرار بود با برخوردهای قانونی مواجه شود اما ‏این روزها به حال خود رها شده است؛ بنابراین می طلبد مسئولین و متولیان امر با جدیت و قاطعیت ‏وارد کار شوند و از ادامه این روند جلوگیری کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن