اجتماعیسلامت و پزشکی

وضعیت حاد و بحرانی/ملایر وضعیت قرمز کرونا را رد کرد!

فرماندار ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه روزی 30 نفر بیمار جدید کرونایی در شهرستان داریم ‏و زمان تعارفات گذشته است، تصریح کرد: شیوع کرونا تا بیخ گوش ما پیش رفته و همه ما موظف ‏به رعایت دستور العمل های بهداشتی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی در جلسه کنترل ‏و هماهنگی مقابله با بیماری کرونا، افزود: در بحث بهشت هاجر قواعد مربوطه در بحث تعیین ‏وقت، اخذ تعهد از صاحبان متوفی و حضور حداکثر ۱۰ نفر همراه متوفی رعایت نمی شود.‏
وی با اشاره به اینکه بیماری تا جمع خانواده های ما پیش رفته است و مردم دارند جان می دهند، ‏ادامه داد: کسانی که دستور العمل ها را رعایت نمی کنند، بروند بیمارستان ها و خدمت ارائه کنند.

ولدی با تأکید بر اینکه خودروهای حاضر در محدوده بهشت هاجر جریمه می شوند، افزود: افرادی ‏که نمی خواهند دستور العمل ها را رعایت کنند و شرایط را بفهمند، باید مجازات شوند.

فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه هر کسی که مسئولیت دارد، باید بر رعایت محدودیت ها همچنان ‏نظارت کند، افزود: برعهد خود با مردم وفادار باشید و هرکسی نمی تواند به وظایفش عمل کند ‏استعفا دهد.

وی با اشاره به اینکه هیچ تعارفی در قبال هیچ کس نخواهیم داشت و رئیس هر اداره موظف است ‏بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در اداره خود نظارت کند، اظهارکرد: از امروز بسیج نیز، ‏در زمینه نظارت بر رعایت دستور العمل های بهداشتی مشارکت خواهند کرد.

فرماندار ملایر علت 90 درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا را مراودات خانوادگی عنوان و ‏خاطرنشان کرد: هر مدیری کوتاهی کند با او برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملایر در جمع ۴۵ شهر مشکل دار کشور در زمینه شیوع بیماری کرونا قرار ‏گرفته و این شایسته مردم ما نیست، افزود: گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد در زمینه ‏مقابله با بیماری کرونا فعالیت و مشارکت بیشتری داشته باشند، همچنین مدیران مربوطه باید بر ‏کنترل و نظارت بر بازار و تامین کالاهای اساسی جدیت داشته باشند.

افزایش شمار فوتی های کرونا در ملایر

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با بیان اینکه وضعیت کرونا در ملایر از قرمز رو به ‏وخیم شدن است و در پیک سوم بالاترین میزان فوت را در آمار داشته ایم، گفت: از ابتدای مهر ۴۸ ‏مورد فوت مشکوک به کرونا در شهرستان داشته که ۳۲ مورد مثبت بوده و این امر یک هشدار ‏جدی است و مردم باید بیشتر رعایت کنند.

دکتر محسن ترکاشوند، ادامه داد: در مهر ماه تا امروز ۵۵۱ مورد بستری مشکوک به کرونا در ‏بیمارستان های شهرستان داشته ایم که ۳۳۰ مورد مثبت بوده و بالاترین آمار در سه پیک است.

وی با اشاره به اینکه گروه های سنی مختلف در بیمارستان بستری هستند و در این ماه کرونا ‏وضعیت بدی دارد و آمار بسیار بالا رفته است، افزود: اغلب فوتی ها از افراد مسن هستند اما ‏جوانان و افراد میان سال نیز در بین فوتی ها دیده می شود.

ترکاشوند با بیان اینکه تا امروز صبح ۱۱۰ بیمار در بیمارستان های شهرستان بستری هستند، ‏تأکید کر د: باید در پایان ماه صفر بسیاری از تجمعات کنسل شود و هیچ مراسم خاصی در ‏شهرستان برگزار نشود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به پلمب 10 واحد صنفی بی توجه به دستورالعمل های ‏بهداشتی در یک هفته اخیر، تصریح کرد: بهشت هاجر و حضور مغایر پروتکل های برخی افراد ‏در این آرامستان به یکی از مشکلات شهرستان در زمینه کنترل و مقابله با کرونا تبدیل شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن