اجتماعی

کسب رتبه ممتاز ملایر در بحث مبارزه با قاچاق کالا

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير ” امنيت” را بستر توسعه اقتصادي دانست و گفت: جنگ امروز ‏يک جنگ اقتصادي است و پليس در اين حوزه خطير همانند دوران دفاع مقدس، ميدان دار جهاد و ‏مبارزه با کالاي قاچاق است.

سرهنگ پاسدار محمد باقر سلگي در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به اينکه ‏يکي از جرايم مهم در اکثر کشورها که به گونه هاي مختلف با آن مقابله مي شود، پديده شوم قاچاق ‏است، افزود: اين پديده نابهنجار و کهن با سابقه اي ديرينه در حقوق کيفري کشورها امروزه در ‏زمره جرايم فراملي و خطرناک محسوب مي شود و تمامي کشورها با تمامي امکانان سعي در ‏مقابله با آن دارند.

وی اظهارکرد: عوامل تاثيرگذار در شکل گيري فرايند قاچاق به دو بخش قابل تقسيم است، نخست ‏عوامل اقتصادي، مشتمل بر نقش سياست هاي بازرگاني، ضعف ساختار توليدي، توسعه نيافتگي، ‏بيکاري و عوامل جغرافيايي و دوم عوامل اجتماعي و فرهنگي است که زمينه ساز قاچاق در کشور ‏مي شود.

اين مقام مسئول مبارزه با کالاي قاچاق را در راستاي عينيت يافتن فرمان مقام معظم رهبري در ‏سال ” جهش توليد” کاملاً هوشمندانه و فراگير توصيف کرد و افزود: به اعتقاد پليس، قاچاق امروز ‏به مثابه موريانه اي است که ريشه اقتصاد ملي را هدف قرار داده و با ورشکستگي کارخانه ها، ‏نابودي ساختار کشاورزي، کاهش فرصت هاي شغلي و ترويج مصرف گرائي آثار مخربي بر ‏توليدات داخلي و بومي گذاشته است.

سلگی خاطرنشان کرد: از جمله مولفه ها و آسيب هاي قاچاق در هر کشور شامل اختلال در کنترل ‏مرزها، اختلال در امنيت اقتصادي، اختلال درمحيط اجتماعي و فرهنگي جامعه، اختلال در سلامت ‏و بهداشت عمومي و تضعيف واحدهاي صنفي است.

فرمانده انتظامي ملاير با اشاره به عملکرد پليس براي مبارزه موفق با جرائم اقتصادي در شش ‏ماهه امسال، ادامه داد: افزايش بيش از 40 درصدي ارزش ريالي کالاهاي قاچاق و فاقد مجوز ‏قانوني مکشوفه طي اين مدت در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته و کسب رتبه ممتاز استاني ‏نسبت به ساير شهرستان هاي استان از جمله موفقیت های حاصله است.

سلگی به افزايش 700 درصدي کشف کلاهبرداري ، افزايش 14 درصدي کشف سوخت و فرآورده ‏هاي نفتي قاچاق ،افزايش 42 درصدي دستگير شدگان مربوط به کشف کالاي قاچاق و افزايش 160 ‏درصدي دستگيري متهمان جرائم مالي و اقتصادي اشاره کرد و گفت: این نشان از عزم جدي پليس ‏ملاير در برخورد قاطعانه با ورود انواع کالاهاي قاچاق و مصاديق مربوط به جرائم اقتصادي ‏دارد.

اجراي مقتدرانه طرح ارتقای امنيت اجتماعي

فرمانده انتظامي ملاير در ادامه از دستگيري 8 سارق در نتيجه اجراي مقتدرانه طرح ارتقای امنيت ‏اجتماعي پليس در اين شهرستان خبر داد.

سلگي افزود: با اجراي متوالي طرح ارتقای امنيت اجتماعي در نقاط مختلف و مورد نظر پليس که با ‏هدف نا امن کردن محلات جرم خيز براي مخلان نظم و امنيت، پاکسازي نقاط آلوده انجام مي شود، ‏يگان هاي انتظامي، اجرائي و ستادي شهرستان ملاير با بهره گيري از توان و کليه امکانات موجود ‏و طي هماهنگي با دستگاه قضائي مرحله ديگري از طرح را در يکي از نقاط حاشيه شهر ملاير به ‏اجرا در آوردند.

وی اظهارکرد: در اجراي اين طرح که با محوريت حافظان نظم و امنيت در کلانتري 13 حضرت ‏ولي عصر(عج) به اجرا درآمد، 8 نفر سارق قطعات داخل خودرو، ساختمان نيمه کاره و باغات ‏دستگير شدند.

سلگی از کشف اموال مسروقه شامل 6 دستگاه ضبط صوت، ابزار آلات، يک دستگاه چمن زن، ‏سيم برق،300 عدد قرص روان گردان، 68 میلیون ریال وجه نقد، کشف 12 فقره سرقت، کشف ‏‏1640 نخ سيگار قاچاق،25 بسته تنباکو خارجي کشف و 5 دستگاه وسائط نقليه شامل خودرو و ‏موتورسيکلت خبر داد و گفت: متهمان دستگیر و وسایل نقلیه سرقتی توقيف و روانه پارکینگ شد.

فرمانده انتظامي ملاير با قدرداني از همکاري مجدانه دستگاه قضائي در اجراي طرح هاي ارتقای ‏امنيت اجتماعي و همکاري فعالانه شهروندان ملايري با پليس در راستاي اجراي طرح هاي ‏انتظامي، از عموم شهروندان درخواست کرد: تا هرگونه رفتار و حرکات مشکوک را بلافاصله با ‏مرکز فوريت هاي پليسي 110 درميان گذاشته و حافظان نظم و امنيت را در برقراري نظم و امنيت ‏پايدار محيط زندگي شان ياري کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن