اجتماعیورزشی

لزوم تشویق نسل جوان و ورزشکار به فرزند آوری

امام جمعه ملایر گفت: نیروی جوان یک ظرفیت و سرمایه ای گرانبهایی برای یک کشور است و ‏باید شرایطی را فراهم کرد که این نیرو بتواند نقش مهمی را در آبادانی و پیشرفت کشورش ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری، دوشنبه 28 ‏مهر ماه، در دیدار صمیمی با سرپرست و کارکنان اداره ورزش و جوانان ملایر، به مناسبت ‏گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری و ‏کسرت جمعیت، اشاره کرد.

وی افزود: کم شدن جمعیت تهدیدی جدی محسوب می شود و باید تدابیری چون تشویق نسل جوان و ‏ورزشکار به فرزند آوری، استفاده از ابزارهای لازم و فرهنگ سازی اصولی و جامع با برنامه ‏ریزی در فضای مجازی با هدف فرزند آوری نسل جوان و متاهل اندیشیده شود تا در آینده شاهد ‏فزونی جمعیت نسل جوان در کشور باشیم.

امام جمعه ملایر از سرپرست اداره ورزش و جوانان و مسئول امور جوانان و فرهنگی آن خواست ‏تا در این زمینه در اتاق و هیئت اندیشه ورز جوان تدابیر و برنامه ریزی های لازم انجام پذیرد.

برقراری اظهارکرد: در این برهه باید مواظب دشمنان بود که برای جمعیت کشورهای اسلامی، ‏فرهنگ سازی و برنامه ریزی های دقیقی انجام داده اند تا جوان این کشورها تمایلی به فرزند نداشته ‏باشند و به مرور زمان با کمبود جمعیت مواجه شوند.

امام جمعه ملایر افزود: ورزش، نیاز مبرم یک جامعه خصوصا” نسل جوان است که با برنامه ‏ریزی های لازم می شود آن را به شکل اصولی و بنیادین کنترل کرد و با فرهنگ سازی های ‏مناسب در سطح شهرستان و فضای مجازی می توان ورزش را به یکی از ملزومات خانواده ها ‏تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در زمان مقابله و پیشگیر از شیوع ویروس کرونا خانه نقش مهمی را در این زمینه ‏ایفا میکند و میتوان با شعار “هر خانه، یک باشگاه” انگیزه خوبی را برای خانواده ها ایجاد تا در ‏خانه ورزش کنند.

برگزاری 20 عنوان برنامه متنوع در هفته تربیت بدنی

سرپرست اداره ورزش و جوانان ملایر نیز به تشریح عملکرد این اداره در زمینه های مختلف ‏ورزشی، امور جوانان، فرهنگی و آموزشی پرداخت و افزود: با توجه به تعطیلی اماکن ورزشی ‏دولتی و باشگاه های خصوصی طبق دستورالعمل های صادر شده در پیشگیری از شیوع کرونا ‏مشکلات حادی در خصوص معیشت موسسین، مدیران، مربیان و ناجیان و ورزشکاران و ‏قهرمانان بوجود آمده است.

حمید رضا سپهری نیا خواستار همکاری همکاری امام جمعه در راستای بهبود این وضعیت و تا ‏حدودی رفع مسائل و مشکلات پیش آمده شد و از برگزاری بیش از 20 عنوان برنامه متنوع و ‏مسابقات ورزشی مختلف در هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد.

وی به برگزاری همایش کوه پیمایی ویژه بانوان در هفته سلامت بانوان اشاره و خاطرنشان کرد: ‏این همایش کوه پیمایی در منطقه کوه گرمه برگزار شد.

سپهری نیا با بیان اینکه تعداد ۳۰ نفر از بانوان کوهنورد ملایر در این همایش شرکت و مسیر ‏آبشار بام ملایر تا قله کوه گرمه را طی کردند، اظهارکرد: در این همایش مسئول بخش پرستاری ‏بیمارستان مهر در مورد سلامت بانوان در دوران کرونا توضیحاتی را ارائه داد.‏

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن